سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی و واحد بیرجند گفت: دولت باید یک شناختی نسبت به زمینه مشارکت مردم پیدا کند و بعد از آن اعتماد مردم را برای سرمایه‌گذاری جلب کند.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰ 03 April 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا عزیزی گفت: شناخت زمینه‌های مشارکت مردم در جهش تولید پیش زمینه تحقق شعار است که امکان سنجی میزان و نحوه مشارکت در زمینه‌های شناسایی شده است و رفع موانع و احتمالاً قانونگذاری برای مشروعیت این مشارکت و ایجاد مشوق‌ها و حمایت‌های حاکمیتی در همه ابعاد در زمینه‌های مشارکت و نهایتا وجود یک سیستم ارزیابی دقیق برای سنجش موفقیت سیستم در اثر این مشارکت و شناسایی نقاط ضعف اثر بخش خواهد بود.

وی بیان کرد: نقش دولت (حاکمیت)، تعریف و شناسایی زمینه‌های مشارکت، قانونگذاری حمایتی، رفع موانع مشارکت، نقش مردم؛ اعتماد به حاکمیت، تلاش همه جانبه، انصراف از سرمایه گذاری فعلی در حوزه ارز و طلا و بانک و به کارگیری سرمایه در زمینه‌های تولیدی به تحقق شعار سال کمک می‌کند.

عزیزی اظهار کرد: نخبگان در شناسایی ظرفیت‌های همکاری و دانش بنیان‌ها در افزایش عملی مشارکت مردمی در تولید موثر هستند و با برگزاری سمینارها، طرح‌های تحقیقاتی و به کارگیری ظرفیت اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه، به پیاده سازی هر یک از گام‌های مذکور در شماره یک، دانشگاه می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌جنوبی و واحد بیرجند گفت: کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد و سپردن امور به بخش خصوصی، ایجاد معافیت‌های مالیاتی در بخش تولید، انتقال نیاز‌های تدلیدی کشور به مردم از جمله راهکار‌های مشارکت است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ظرافت‌ها، عدم مشارکت صد درصد و قطعی مردم و بخش خصوصی در تولید نیاز‌های اساسی جامعه قبل از کسب اطمینان از عدم ایجاد انحصار است بوده است لذا ابتدا باید اطمینان لازم کسب شود.

یکی از ظرافت‌ها، عدم مشارکت صد درصد و قطعی مردم و بخش خصوصی در تولید نیاز‌های اساسی جامعه قبل از کسب اطمینان از عدم ایجاد انحصار است بوده است لذا ابتدا باید اطمینان لازم کسب شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی‌
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار