معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۱ نهالستان‌های خوزستان از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کرد اما به همت دولت سیزدهم و تلاش‌های صورت گرفته ، اکنون ۱۴۰ نهالستان در سطح استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷ 24 April 2024

تابناک خوزستان: محمد راضی جلالی روز چهارشنبه در نشست زراعت چوب در استانداری خوزستان اظهارکرد:در ماه‌های اخیر نشست‌های متعددی در زمینه بررسی مسائل و مشکلات صنعتگران در زمینه کشت چوب مورد بررسی قرار گرفته و اکنون نیز پیگیری‌ها جهت تامین آب، زمین ، رسیدگی به مسائل حقوقی، ارایه تسهیلات، تامین برق و اعتبارات لازم جهت خرید نهال و سایر موارد مربوط به زنجیره صنعت چوب و اشتغال به صورت جدی انجام می‌شود.

وی افزود: بی شک طرح ملی زراعت چوب نسبت به آورده های بی شمار خود در استان خوزستان به عنوان یک ظرفیت باارزش به صورت کامل در راستای تحقق شعار سال پیش بینی شده است.

راضی جلالی تصریح کرد: شعار امسال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم کاملا این طرح را در بر می‌گیرد چرا که موضوع تولید، جهش تولید و مشارکت مردمی در این طرح دیده شده است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون تعداد قابل توجهی از کارخانجات تولید کننده صنایع چوب در استان، خوراک خود را از خارج استان و یا خارج کشور تامین می‌کنند اما اجرای این طرح در خوزستان در طول چهار سال و استحصال برگ درخت اکالیپتوس می‌تواند علاوه بر کاربرد این درخت در صنعت چوب، در حوزه آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین با توجه به تغییرات اقلیمی استان به واسطه وجود کانون های ریزگرد، کشت این درخت ها در استان می تواند در مهار این کانون ها تاثیرگذار بوده و بر میزان بارش های منطقه‌ای نیز بیفزاید.

راضی جلالی گفت: در حال حاضر مجموعه‌هایی نظیر سپاه، بسیج، ارتش، بنیادشهید و اوقاف به این طرح ورود کرده اند که باید در این نشست‌ها موانع و مشکلات صنعت چوب در استان بررسی و برطرف شود.

وی اظهار کرد: بی شک کارهای بزرگ چالش‌های بزرگ نیز به همراه دارد و امید می رود بتوانیم در سال اول تعهدات خود، میزان ۷۲ هزار هکتار را محقق کرده و تحولی عظیمی در صنعت چوب ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار