انتقاد شدید لاهوتی از وزیر جهاد کشاورزی
لاهوتی گفت: آقای وزیر در سفر به سریلانکا چون هوس واردات چای در سر داشت از همانجا محاسبه کرد که نیازمند ۷۰ هزارتن واردات هستیم.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹ 28 April 2024

به گزارش تابناک گیلان مهرداد لاهوتی نماینده ادوار لنگرود در مجلس و منتخب مجلس دوازدهم از اظهارات وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات چای وزیر انتقاد کرد.

لاهوتی با اظهار تاسف از اینکه وزیر کشاورزی از میزان مصرف واقعی چای اطلاعی ندارد، یادآور شد: ایشان عنوان کرده اند که ۳۴ هزارتن تولید چای داخلی است و میزان نیاز مصرفی کشور ۱۱۰ الی ۱۲۰ هزار تن است.

نماینده منتخب لنگرود با تاکید بر اینکه میزان واردات پنج سال گذشته از ۵۰ هزار تن تجاوز نمی‌کند، تصریح کرد: به غیر از فاجعه سال ۱۴۰۱ اگر این سه عدد را به دانش آموز بدهید می‌تواند محاسبه کند، بنابراین مصرف کشور از ۷۵ هزارتن تجاوز نمی‌کند.

لاهوتی گفت: آقای وزیر در سفر به سریلانکا چون هوس واردات چای در سر داشت از همانجا محاسبه کرد که نیازمند ۷۰ هزارتن واردات هستیم.

وی در ادامه افزود: آقای وزیر واقعا متاسفیم، خواهشا کمک نکنید و به کشاورزان آسیب وارد نکنید و دست از سر کشاورزی بردارید.

منتخب لنگرود در مجلس دوازدهم تصریح کرد: آقای وزیر هیچ میدانی ۱۲ هزار هکتار باغات چای رها شدند اما با کمی کمک می‌توانستند احیاء شوند تا به میزان تولید چای خشک افزوده شود؟!

لاهوتی با تاکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی به جای ارائه راهکار برای تامین منافع یک عده وارد کننده بهتر است کمی هم به فکر کشاورزان و دستهای پینه بسته آنان باشد، افزود: در آینده نزدیک از حق چایکاران، برنج‌کاران و نوغانداران نخواهیم گذشت و با هر متخلفی برخورد خواهیم کرد.

گفتنی است محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی دولت رئیسی در سفر به سریلانکا اهداف حضور خود را تسریع در واردات چای و سایر محصولات کشاورزی عنوان کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار