رئیس شورای اسلامی شهر ملایر مطرح کرد: در این دوره شورا، اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره از سنوات گذشته اولویت‌های شورای شهر ملایر بود
کد خبر: ۱۱۶۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶ 04 May 2024

در این دوره شورا، اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره از سنوات گذشته اولویت‌های شورای شهر ملایر بود

به گزارش تابناک همدان از ملایر :"مظاهر روزبهانی" رئیس شورای شهر ملایر به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این دوره شورا، اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره از سنوات گذشته اولویت‌های شورای شهر ملایر بود.

وی تصریح کرد : نوروز امسال شاهد بازدید بسیاری از گردشگران و مسافران از مجموعه مینی ورلد ملایر بودیم که برای معرفی هر چه  بیشتر این مجموعه توریستی ،تفریحی ،احتیاج به کمک اصحاب رسانه داریم.

وی افزود : تلاش کردیم با تدابیر اندیشیده‌ شده، هزینه‌هایی که در این سال‌ها از بیت‌المال برای این پروژه صرف شد، به هدر نرود.

روزبهانی با اشاره به تعریف پروژه های جدید خبر داد: نقشه نهایی، طراحی و تأیید شده و بعد از عید، عملیات اجرایی آن سرعت بیشتری گرفته و قرار است ۲۲ سوئیت مجهز همراه با همه امکانات، رستوران و کافی‌شاپ در این هتل احداث شود و در تلاشیم برای این هتل امتیاز و ستاره کسب کنیم.
 
وی عنوان کرد : شورای شهر ملایر و شهرداری همگام و همراه با همه دستگاه‌های اجرایی در این دوره اقدامات بسیار خوبی را در شهر انجام داده است، به‌گونه‌ای که می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.

عضو شورای شهر ملایر در ادامه گفت: در موضوع نهضت آسفالت، انرژی زیادی گذاشتیم به‌گونه‌ای که در سه ماه آینده، اقداماتی در سطح معابر شهر قابل مشاهده خواهد بود.

روزبهانی همچنین تکمیل هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه را از دیگر اولویت‌ها برشمرد و گفت : در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر ملایر عملیات اجرایی هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۶ سال بلاتکلیفی آغاز شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و طبق برنامه زمان‌بندی، دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی خبر داد : این هتل دارای ۲۲ سوئیت، سالن آمفی‌تئاتر، رستوران و کافی‌شاپ است و به گونه‌ای ساخته می‌شود تا بتوانیم برای آن درجه هتل سه ستاره بگیریم.

وی اظهار کرد: برداشت شخصی من این است که شهرداری و شورای اسلامی ملایر و تیمی که در این مجموعه فعالیت می‌کند، در ایران اول است و انتخاب شورای برتر استان همدان حق ملایر بود که متاسفانه این حق ضایع شد.


رئیس شورای اسلامی شهر ملایر با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در سطح شهر به طور کامل مشهود است، افزود: دوره ششم شورای اسلامی شهر و شهرداری ملایر دوره موفقی بود و ملایر پیشرفته هدف نهایی ما است.

در سال جاری یک همت به بودجه شهرداری اضافه شد

"حجت الاسلام احمد چهاردولی" عضو شورای اسلامی شهر ملایر با اشاره به افزایش بودجه شهرداری ملایر بیان کرد : بودجه شهرداری ملایر از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال‌جاری رسیده است که یک همت به بودجه شهرداری اضافه شد.

وی مطرح کرد : از بودجه پیش‌بینی شده ۶۰ تا ۷۰ درصد برای مباحث عمرانی و ۴۰ درصد برای جاری هزینه می‌شود که از بودجه امسال، هشت هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی این شهر در نظر گرفته شده است.

چهاردولی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ پیمانکار روی مجموعه مینی‌وُرلد کار می‌کنند، از رسانه‌ها خواست: برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه در کنار شورای اسلامی شهر و شهرداری باشند و برای این سرمایه مهم گردشگری، ایده‌پردازی کنید تا به دنیا معرفی شود.

عضو شورای شهر ملایر خاطر نشان کرد : با تکمیل مجموعه مینی‌وُرلد، برنامه‌های فرهنگی و هنری به این مجموعه سوق داده شده و اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی از سایر شهرها و استان‌ها در مینی‌وُرلد برگزار می‌شود و شهرداران بسیاری از کلان شهرهای کشور از این مجموعه بی‌نظیر بازدید کردند.

حجت الاسلام چهاردولی اظهار امیدواری کرد و گفت : گردشگری را در جهان شهر ملایر ریل‌گذاری کردیم ،سیما و منظر شهری ملایر با سال‌های گذشته بسیار متفاوت شده و المان‌های نوری در ۱۵ بلوار این شهر نصب و روشنایی‌های معابر و بلوارهای ملایر در دست اقدام است.

وی با اشاره به تعریض خیابان شهدا عنوان کرد : در تلاش هستیم پرونده تعریض خیابان شهدا تا پایان این دوره شورا بسته شود و تاکنون با همراهی مردم به مراحل خوبی رسیده‌ایم.

وی درباره تعیین تکلیف عمارت منصوری نیز مطرح کرد: سه دانگ این عمارت توسط شهرداری خریداری و تملک شده و در تلاش برای خرید سه دانگ دیگر هستیم تا بتوانیم مرمت آن را انجام و از تخریب آن جلوگیری کنیم.

وی ایجاد بانک شهر، شروع عملیات اجرایی پروژه راستان، ایجاد مرکز تجاری سرای ایرانی در ساختمان پلاک ۱۷، احداث هتل و فعالیت شب‌های زنده ملایر را از دیگر اقدامات پیش‌رو در سال‌جاری برشمرد و افزود : به همت سازمان سیما و منظر شهری، سازه‌های جدید تبلیغاتی بزودی در سطح شهر نصب خواهد شد.

در بحث نهضت آسفالت،انقلاب بزرگی در شهر ملایر رقم خورد

"سید اسماعیل صفوی زاده "عضو دیگر شورای شهر ملایر با اشاره به تکمیل ساختمان پلاک ۱۷، پروژه آتش‌نشانی در میدان بهارستان و پروژه فرهنگی شقایق، خبر داد : اعتبار لازم برای این پروژه‌ها تخصیص یافته و در این دوره تعیین تکلیف می‌شود و با تکمیل پروژه بلوار کریم‌خان زند، ۵۰ درصد بار ترافیکی ملایر از بین می‌رود.

وی گفت :  در بحث نهضت آسفالت، انقلاب بزرگی در شهر ملایر رقم خورد و در تلاش هستیم پیست دوچرخه سواری در بلوار کریم‌خان زند اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی به تعیین تکلیف پروژه انتهای بلوار کریم خان اشاره و افزود : تکمیل این پروژه می تواند ۵۰ درصد بارترافیکی ملایر را از بین ببرد و نقش مهمی در روان سازی ترافیک ایفا کند.

وی خبر داد: مصوبات لازم درباره این پروژه با همکاری کمیسیون ماده ۱۰۰ و پلیس راهور تصویب شده است ،بحث روشنایی آن حل شده و امیدواریم با همکاری شهرداری و شورای شهر ،انتهای بلوار کریم خان به زودی بازشود .

"حامد چهاردولی" یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر ملایر نیز به حمایت‌های خوب شورا و شهرداری از تیم‌های ورزشی، هیات‌ها و حوزه ورزش این شهرستان اشاره و بیان کرد: امسال عملیات اجرایی حدود ۱۰ زمین چمن مصنوعی در اکثر مناطق شهر شروع می‌شود و بنای ما این است تا پایان دوره شورا این طرح‌های ورزشی را تکمیل کنیم.

"مجتبی داوری" معاون خدمات شهری شهرداری ملایر درادامه به معدوم‌سازی موش‌ها و طعمه‌گذاری در محلات پایین شهر ملایر اشاره کرد و گفت : جمعیت موش‌ها در محلاتی که فروشگاه‌ها و مغازه‌های اغذیه‌فروشی در آنها فعالیت می‌کنند و همچنین مردم آن محلات، موازین بهداشتی در جمع‌آوری زباله رعایت نمی‌کنند، زیاد است.

وی تأکید کرد :اقدامات راهبردی لازم در راستای معدوم‌سازی موش‌ها در مناطق مختلف شهر ملایر انجام شده است و پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم، یک پیمانکار متبحر هم در این زمینه استخدام شده که تولیدکننده سم خاصی برای کنترل جمعیت موش‌هاست.

داوری به جمع‌آوری اجساد موش‌ها در مناطقی که طعمه‌گذاری انجام شده است، اشاره و افزود: نیازمند همراهی و رعایت مسائل بهداشتی از طرف مردم هستیم. موش‌ها برای زندگی کردن به آب، غذا و پناهگاه نیازمندند و اگر این موارد حذف شوند، جمعیت آنها نابود می‌شود. یک موش نر و ماده سالانه ۱۸۰۰ موش متولد می‌کنند.

وی به موضوع کنترل سگ‌های بدون صاحب در شهر اشاره و اظهار داشت : مکان خاصی را برای نگهداری و عقیم‌سازی این سگ‌ها اختصاص داده‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر  در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: «شب‌های زنده ملایر» موضوعی بود که در این دوره فعالیت شهرداری و شورا طرح شد و زیرساخت‌های آن در حال فراهم‌سازی است و در این رابطه، هشت کیوسک در محل مورد نظر نصب شده است وافرادی که قرار است این کیوسک‌ها را اجاره کنند، باید کارت بهداشت و لباس فرم بهداشت داشته باشند، همچنین در بحث نظم و همسان‌سازی تابلوهای این کیوسک‌ها باید ضوابط قانونی را رعایت کنیم، در ضمن این کیوسک‌ها با هدف فعالسازی پروژه شب‌های زنده ملایر به مزایده گذاشته می‌شوند.

گفتنی است مینی ورلد، مجموعه گردشگری بام ملایر،جاده سلامت،بازار تجارت جهانی مبل و منبت، مجتمع تجاری راستان، مرکز تجاری سرای ایرانی،فرهنگسراها و دهها طرح و پروژه گوشه ای از فعالیت های شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر، برای رشد و توسعه این شهرستان می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار