رییس جهاد دانشگاهی استان کردستان با بیان اینکه دانشگاهیان باید برای حل مشکلات اقتصادی جامعه اهتمام جدی داشته باشند، گفت: دانشجویان و دانشگاهیان می‌توانند منویات مقام معظم رهبری را تحقق بخشند.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱ 19 May 2024

به گزارش تابناک کردستان، اکبر اسدی امروز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) در جشنواره ایده‌های برتر «گه ش» که در سالن جلسات پیام نور سنندج برگزار شد، با اشاره به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر با توجه به دغدغه‌های اقتصادی موجود در جامعه، شعار سال را در حوزه اقتصادی برگزیده‌اند.

وی دانشگاه را محل تولید فکر و اندیشه ذکر کرد و افزود: برای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در شعار سال، از دانشگاهیان انتظار می‌رود به عنوان متفکر و ایده پرداز، دغدغه مقام معظم رهبری را تحقق بخشیده و به مرحله اجرا برسانند.

رییس جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: دانشجویان به عنوان سکانداران بخش‌های اجرایی آینده کشور، می‌توانند به عنوان موتور محرکه جامعه، منویات مقام معظم رهبری را تحقق بخشند و کشور را بیش از پیش در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

به گفته وی، پاشنه آشیل کشور در تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی کشور‌های استکباری است و مطرح شدن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، توجه به دغدغه‌های اقتصادی در کشور و خنثی نمودن این فشار‌ها بوده، بر همین اساس دانشگاهیان باید در این حوزه بیشتر تلاش کنند و وقت بگذارند. در این راستا جهاددانشگاهی استان کردستان، با توجه به رسالت علمی خود و با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در استان، اقدام به برگزاری جشنواره ایده‌های برتر جوانان استان با هدف تجاری سازی و به هدف رسیدن ایده‌های برتر کرده است.

وی، برگزاری کارگاه آموزشی برای ۲۲۰ دانشجو، صندلی تجربه، تور ترویجی و بازدید دانشجویان از کسب و کار‌های پارک علم و فناوری، کارگاه فن بیان، و ارائه مشاور برای دانشجویان از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره ذکر کرد.

ارسال ۳۵ ایده به جشنواره ایده‌های برتر جوانان کردستان

اسدی، از ارسال ۳۵ ایده به این جشنواره خبر داد و اعلام کرد که با داوری‌های صورت گرفته، ۹ ایده به مرحله ارائه رسیده و امروز هم بر اساس نظر داوران سه ایده برتر برگزیده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه انسان در بین سایر مخلوقات هستی، ادامه داد: جایگاه رفیع و مهمی که خداوند به انسان ارزانی داشته به دلیل قوه عاقله انسان در بین سایر موجودات است و هر کس بتواند از این موهبت الهی به درستی استفاده کند، سعادت دنیا و آخرت را خواهد داشت.

اسدی، فکر و اندیشه درست را لازمه رسیدن به اهداف و تجاری سازی ایده ذکر کرد و گفت: بهره گیری صحیح از فکر و اندیشه، رفاه و آسایش جامعه را در حوزه‌های مختلف همراه خواهد داشت.

وی، یادآور شد: دانشجویان حتما پیگیر عملیاتی کردن ایده‌های خود باشند و با تمام توان از ایده‌های خود دفاع کنند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار