بسته خبری تابناک
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«گاف تاریخی در سریال حسن فتحی»،«شعارنویسی علیه دولت در خیابان‌های تهران» ؛ «راننده شخصي اردوغان نماينده مجلس ترکيه شد»،«در صنایع وابسته از پیکان به پراید رسیدیم» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 05 November 2015
واکنش ‌ایوبی به کشف حجاب دو بازیگر زن

حجت‌الله ‌ایوبی رئیس سازمان سینمایی در خصوص تبعات کشف حجاب دو هنرپیشه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دو بازیگری که اخیرا کشف حجاب کردند با ایجاد حواشی در فضای مجازی با ‌تبعاتی روبرو خواهند شد.وی افزود: سینمای ایران، سینمای شریفی است. هرگز با این‌گونه حرکت‌ها لکه‌دار نمی‌شود، چه بسا این دو حوزه بازیگران زن شریفی دارد که تا به امروز با حفظ حریم و حرمت‌ها به نقش‌آفرینی پرداختند، امیدواریم که دیگر شاهد چنین حرکاتی نباشیم.‌ایوبی بیان کرد: چون این بازیگران در هر دو حوزه سینما و تلویزیون حضور داشتند، نمی‌توان به تنهایی در مورد آن‌ها تصمیم گرفت و باید با هر دو نهاد مدیریتی در این حوزه‌ها به مذاکره بپردازیم تا در خصوص این حرکت ‌ناشایست و غیر قابل تحمل به یک تشریک مساعی برسیم.

بشقاب پرنده در آسمان اردبیل

گفته می شود عده زیادی از مردم اردبیل و عنبران این جسم فضایی را در آسمان شهر دیده اند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ درپی انتشار عکسی در فضای مجازی با محتوای دیده شدن یک بشقاب پرنده در آسمان شهر اردبیل یک شایعه دیگر به پرونده شایعات فضای مجازی افزوده شد.طی تماسی با روابط عمومی استانداری استان اردبیل؛ اعلام شد که این عکس تصویر سازی بوده و مشاهده هر نوع جسم خارجی در آسمان این شهر تکذیب شد.

کنايه نوبخت به نظارت استصوابي شوراي نگهبان/1200000ضربه شلاق برای سه بردار/واکنش ‌ایوبی به کشف حجاب دو بازیگر زن/برنامه احمدی نژاد برای اصولگرایان و مجلس دهم



کاندیداتوری آملی لاریجانی برای انتخابات خبرگان از مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران از کاندیداتوری آیت‌الله آملی لاریجانی برای مجلس خبرگان رهبری از این استان خبر داد.به گزارش آنا، صبح امروز آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جمع روحانیون و ائمه جمعه این استان حاضر شد.آیت‌الله طبرسی در این مراسم و پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: در صحبت‌هایی که با آیت‌الله آملی لاریجانی داشتم ایشان گفتند که برای مجلس خبرگان رهبری از مازندران کاندیدا خواهند شد.

شعارنویسی علیه دولت در خیابان‌های تهران

به‌ تازگی برخی افراد ناشناس در خیابان‌های تهران علیه سیاست‌خارجی دولت اقدام به شعارنویسی می‌کنند.به گزارش آنا، به‌تازگی این افراد بر دیوارهای مشرف به خیابان‌های پرتردد شعارهایی را علیه دولت و سیاست‌خارجی دولت تدبیر و امید می‌نویسند.تصویر بالا دیواری را در خیابان انقلاب، نرسیده به تقاطع نواب، نشان می‌دهد که روی آن شعاری علیه دولت نوشته شده است. نکته تأمل برانگیز این است که معمولا شعارنویسی‌ها به‌سرعت از دیوارها پاک می‌شود ولی این شعار که طی هفته‌های اخیر بر این دیوار نقش بسته، دست نخورده مانده است.شعارنویس در این مورد سعی‌ دارد این‌گونه القا کند که رفتارهای جنگ‌طلبانه آل سعود، نتیجه سیاست‌ خارجی دولت یازدهم است که به زعم او، بر ارتباط با آمریکا تمرکز دارد.

برنامه احمدی نژاد برای اصولگرایان و مجلس دهم

دبیرکل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار گفت :احمدی نژاد قصد دارد موی دماغ اصولگرایان ومجلس دهم باشد واگرچه خود را درحد کاندیداتوری مجلس نمی داند ولی قصد دارد تا اقلیتی را درمجلس داشته باشد تا بتواند اهدافش را دنبال کند.احمد کریمی اصفهانی درگفت و گو با سایت نواندیش در ارزیابی خود از فعالیت های انتخاباتی محمود احمدی نژاد اظهارکرد: طبق شواهد موجود و نقل قول یکی ازدوستان آقای احمدی نژاد، ایشان از زمانی که استانداراردبیل بودند براین موضوع تاکید داشتند که ما باید به صورتی عمل کنیم که راس پست ها را بدست بیاوریم و بخاطر همین، احمدی نژاد وهمراهانش برای پست ریاست جمهوری برنامه ریزی کردند.وی با بیان اینکه معلوم نیست آقای احمدی نژاد خودش برای کارهایش برنامه ریزی می کند و یا سازمانی چنین کاری را انجام می دهد افزود: گفته می شود که احمدی نژاد درزمان استاندار بودنش براین موضوع هم تاکید داشت که باید از نردبان روحانیت بالا رفت وکارخود را انجام داد هم چنین ایشان معتقد بودند که دروغ را باید آنقدر بزرگ گفت که حتی خانواده ی شخص هم آن را باورکند.

من احمدی نژاد را به اینجا می کشانم !

رضا رشیدپور مجری تلویزیونی در آخرین پست اینستاگرام خود نوشت:
در هفتمین برنامه دید در شب ; یکی از نزدیک ترین یاران دکتر محمود احمدی نژاد روبه روی من نشست و گفتگویی بسیار شفاف و جذاب شکل گرفت .اجرای برنامه های سیاسی بسیار پر حرارت و البته بی اندازه دشوار است . چون من خودم را متعهد به رعایت قوانین کشور و خطوط مشخص قرمز می دانم و حفظ چالش و صراحت ; هم زمان با دقت کامل به رعایت چارچوب های قانونی و عرفی , تلاش فزاینده ای می طلبد . .به شما اطمینان می دهم که در مقابل اعتماد و اعتنایی که به برنامه ی ما فرموده اید تمام توانم را به کار ببندم تا استاندارد گفتگوی سخت در برنامه حفظ شود و نوید می دهم که گفتگو با یار دیرین رییس جمهور سابق بی اندازه تماشایی و روشن گر است .پ.ن: این دوست صمیمی رییس جمهور نهم و دهم در مقابل دوربین قول دادند که آقای دکتر احمدی نژاد مهمان برنامه ی من بشوند و به پرسشهای شفاف و سخت پاسخ بگویند. کتمان نمی کنم که به شدت علاقه مند به گفتگو با ایشان هستم .


کنايه نوبخت به نظارت استصوابي شوراي نگهبان

خبرنگار روزنامه مردم سالاري در نشست خبري ديروز سخنگوي دولت در ارتباط با داعش پرسيد با توجه به برگزاري نشست وين 2 در باره سوريه آيا دولت جمهوري اسلامي‌ اجازه خواهد داد که دولت داعش تشکيل شود که نوبخت گفت: داعش کوچک و بزرگ ندارد بلکه پديده اي جعل شده از سوي قدرت‌هاي بزرگ براي اعمال فشار به منطقه است. وي با بيان اينکه داعش ‌هرگز مورد تاييد جمهوري اسلامي‌نيست، گفت: در مورد ملت سوريه نيز خود آنان فقط مي‌توانند اظهارنظر کنند و در انتخابات اگر مجددا آقاي دکتر بشاراسد راي آورد يا هر کسي ديگر، اين مردم سوريه هستند که حاکمانشان را تعيين مي‌کنند؛ چراکه ديگر قرار نيست در آنجا کسي نظارت استصوابي در مورد کانديداهاي رياست‌جمهوري سوريه داشته باشد. وي ادامه داد: داعش با توجه به نوع تفکر جز تخريب و توهين به اسلام چيز ديگري در جهان ترويج نمي‌کند. هيچ دولت خارجي نمي‌توانست در تخريب چهره زيبا و راستين اسلام مهربان اينگونه همچون داعش عمل کند.

ایران به دنبال رزمایش هوایی با چین است

فرمانده نیروی هوایی ارتش برگزاری رزمایش های مشترک میان نیروهای هوایی ایران و چین را ضروری خواند و خواستار تسریع در نهایی شدن پیش نویس توافق میان این دو ارتش شد. به گزارش فرهنگ نیوز، امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش کشورمان و ژنرال خو جی لیانگ معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین امروز در پکن دیدار و گفتگو کردند. دو طرف در این دیدار آمادگی خود را برای تعامل و همکاری میان سه کشور ایران، چین و روسیه در خصوص برقراری امنیت در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه اعلام کردند. فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه براساس تدابیر مقام های عالی ایران مصمم هستیم که روابط با کشور دوست، چین را ارتقاء دهیم، گفت: آمادگی داریم تا در تمام زمینه‌های مورد علاقه یکدیگر همکاری داشته باشیم. شاه صفی، آشنایی با توانمندی های نظامی، آموزشی تبادل تجربیات و برگزاری رزمایش های مشترک میان نیروهای هوایی دو کشور را ضروری خواند و تسریع در نهایی شدن پیش نویس توافق میان ارتش ایران و چین در این زمینه‌ها را خواستار شد.


در صنایع وابسته از پیکان به پراید رسیدیم

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جریان مقاومت در برابر دشمن ملت ایران به دستاوردهایی رسید که در طول هزار سال قابل دستیابی نبود، تقویت شبکه حامیان غرب در ایران از برنامه‌های آمریکا است. وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های دشمن تغییر ذائقه ملت ایران است از این رو رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که برخی در حال تنفرزدایی و بزک کردن چهره آمریکا هستند؛ بنابراین باید در برابر نقشه‌های بسیار دشمن هوشیار بود. سعیدی به ابعاد نفوذ دشمن در کشور اشاره کرد و گفت: نفوذ اقتصادی یکی از ابعاد به شمار می‌رود که فتح بازار یکی از برنامه‌های آن است، باید دانست که دشمن به ایران تکنولوژی نمی‌دهد ایران در صنعت خودرو که وابسته بوده توانسته از پیکان به پراید برسد اما در موارد مستقل از توپخانه به موشک بالستیک رسیده است. وی با اشاره به نفوذ سیاسی دشمن افزود: نفوذ سیاسی به معنای ورود دشمن در جمع تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان از طریق شکل دهی سازمان رأی است که مردم باید هوشیار باشند، نفوذ فرهنگی دشمن نیز بسیر خطرناک است.


داعش: مکانیزم سرنگونی هواپیمای روسی را فاش می‌کنیم

گروه تروریستی داعش با تأکید مجدد براینکه هواپیمای روسیه را این گروه تروریستی سرنگون کرده است، اعلام کرد در زمانی که که خود بخواهد، مکانیزم سرنگونی این هواپیما را فاش خواهد کرد. این گروه تروریستی با انتشار پیامی صوتی در صفحات توییتر خود گفت: "با خشم خود بمیرید؛ به فضل خدا، ما کسانی بودیم که هواپیمای روسی را سرنگون کردیم و اکنون مجبور نیستیم تا سازوکار اجرای آن را فاش کنیم." داعش می افزاید: "انشاالله، در هروقت و به هرشکلی که خودمان بخواهیم، سازوکار سرنگونی این هواپیما را فاش می سازیم."

راننده شخصي اردوغان نماينده مجلس ترکيه شد

چاغداش سس نوشت : راننده شخصی رجب طیب اردوغان، به نمایندگی پارلمان ترکیه برگزیده شده است. به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی «چاغداش سس» احمد حامدی چاملی، که به مدت 20 سال بطور داوطلبانه برای رجب طیب اردوغان رانندگی کرده است، برغم اینکه در انتخابات هفتم ‍ژوئن در ترکیه آرای لازم را کسب نکرده بود، در انتخابات اول نوامبر در این کشور به نمایندگی از طرف حزب عدالت و توسعه به مجلس بزرگ ترکیه راه یافت. راننده شخصی اردوغان، از شهر استانبول و از طرف حزب عدالت و توسعه نامزد نمایندگی مجلس ترکیه شده بود. چاملی از زمان ریاست رجب طیب اردوغان بر شورای شهر استانبول، بطور داوطلبانه راننده وی شده بود. چاملی که در مدرسه امام خطیب درس خوانده و دانشجوی علوم رفتاری دانشگاه «نیوپورت» بوده، در چهارده سالگی به همراه رجب طیب اردوغان در زندان «متریس» حبس کشیده بود. رجب طیب اردوغان دختر شوکی ییلماز یکی از نمایندگان سابق مجلس بزرگ ترکیه را به همسری احمد حامدی چاملی برگزیده بود.

رقابت 16 داوطلب برای تصاحب یک کرسی

بابک دین‌پرست اظهار داشت: سیزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور به ریاست محمد حسین مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور و با حضور اعضای اصلی ستاد برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور گفت: براساس بررسی‌های اولیه بعمل آمده، بیش از 4700 نفر داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهند بود که در نتیجه برای هریک از 290 کرسی نمایندگی مجلس، حدوداً 16 نفر داوطلب به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. البته این ارقام تقریبی و تخمینی بوده و قطعی نیست.

میرتاج‌الدینی از تبریز می آید

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه چه فعالیتی برای انتخابات مجلس دهم خواهید داشت، عنوان کرد: برای انتخابات مجلس دهم از حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو کاندیدا خواهم شد و در لیست اصولگرایان خواهم بود.معاون پارلمانی دولت احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا اخیرا دیداری با احمدی‌نژاد داشتید، گفت: مدتی است که ایشان را ندیدم و خبر جدیدی در مورد فعالیت‌های وی ندارم.

شورای‌عالی امنیت ملی از چند نماینده شکایت کرد

غلامرضا اسدالهی در گفت‌وگو با ایلنا، با اعلام خبر شکایت دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی از برخی از نمایندگان اظهار داشت: این شکایت‌ها که عموماً مربوط به حدود ۵ ماه گذشته است، در دادگاه طرح شده و قضات نیز بنابر قانون در این خصوص که آیا آنچه ازسوی نمایندگان انجام گرفته، خارج از حوزه اختیارات و فعالیت‌های نمایندگی‌شان بوده یا خیر، از «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» استعلام‌هایی به عمل آورده‌است.اسدالهی در پاسخ به این سوال که آیا «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» قصد ندارد اهانت برخی نمایندگان به وزیر امور خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی و دیگر اعضای تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای را بررسی کند، یادآور شد: «هیات نظارت بر رفتار نمایندگان» هیچ‌گاه راساً به مسائل ورود نمی‌کند. بنابر قانون بررسی‌های هیات نظارت تنها پس از طرح شکایت از سوی افراد یا ارسال گزارش آغاز می‌شود و تا این لحظه هیچ شکایتی از سوی آقای ظریف و صالحی به دستمان نرسیده‌ است.


یک میلیون و دویست هزار ضربه شلاق، مجازات داعش برای 3 برادر

داعش سه برادر سوری را به مجازات یک میلیون و دویست هزار ضربه شلاق محکوم کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست پانوراما، منابع آگاه و فعالان شبکه های اجتماعی اعلام کردند گروه تروریستی داعش سه برادر را در شهر "المیادین" در استان دیرالزور سوریه به یک میلیون و دویست هزار ضربه شلاق محکوم کرد. فعالان دیرالزور اعلام کردند داعش روز دوشنبه بخش نخست این حکم را با انجام 200 ضربه شلاق در یکی از میادین این شهر  اجرا کرد. این حکم پس از آن صادر می شود که این سه برادر ، خواهر خود را چند سال پیش به قتل رسانده بودند. طبق حکم داعش، هریک از این برادرها باید 400 هزار ضربه شلاق بخورد.


عربستان دیه نمی دهد

حسن قشقاوی با اشاره به اینکه همچنان پیگیر اتفاقات منا هستیم گفت: سر کنسولگری ایران در عربستان به همراه آقای اوحدی،رییس سازمان حج و زیارت همچنان پیگیر وضعیت مفقودان و از جمله آقای رکن آبادی هستند.قشقاوی همچنین در مورد موضوع پرداخت دیه جانباختگان منا از سوی عربستان گفت: باید کمیته ای که سعودی ها گفته اند اعلام نظرکند اما متاسفانه علیرغم اینکه پس از یک هفته از وقوع حادثه جرثقیل اعلام نظر شد اما همچنان پس از گذشت یک ماه از فاجعه منا هیچ موضوعی را در مورد چرایی و چگونگی فاجعه منا از جمله در زمینه  پرداخت دیه  عنوان نکرده اند.

گاف تاریخی در سریال حسن فتحی

«شهرزاد» جدیدترین مجموعه حسن فتحی كه برای پخش در شبكه نمایش خانگی آماده شده است از هفته گذشته در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. مخاطبانی كه عموما با توجه به سابقه درخشانی كه از حسن فتحی در ساخت مجموعه «مدار صفر درجه» در ذهن دارند، منتظر دیدن بخشی دیگر از وقایع تاریخ كشورمان در قالب داستانی عاشقانه در «شهرزاد» هستند كه نویسندگی و كارگردانی آن را فتحی برعهده دارد و بازیگران مطرحی از جمله شهاب حسینی و ترانه علیدوستی ایفاگر نقش‌های اصلی آن هستند. تماشاگران امروز نوشت: اما كسانی كه كمی اطلاعات تاریخی درباره تاریخ معاصر كشورمان و به‌خصوص برهه تاریخی كودتای 28مرداد داشته باشند، در اولین قسمت با یك گاف عجیب در داستان و گریم گروهی از بازیگران این فیلم روبه‌رو می‌شوند كه كاملاً توی ذوق می‌زند. در جایی از سریال كه «برادران هفت كچلون» حضور دارند مخاطب با هفت برادر با سرهای تراشیده روبه‌رو می‌شود، اما با تحقیق كوچكی به راحتی خلاف این مسأله ثابت می‌شود و نتیجه به‌دست آمده این است كه برادران هفت كچلون هشت نفر بودند و اصلاً كچل نبودند. در ویكی‌پدیا درباره این افراد آمده است: «هفت كچلون یا برادران هفت كچلون، در تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران معاصر و فرهنگ فولكلوریك قرن اخیر، به برادران حاج عباسی اشاره دارد كه از جاهل‌ها و لوطی‌ها و به اصطلاح از گنده‌لات‌های جنوب شهر تهران (محله باغ فردوس، خیابان مولوی) به شمار می‌آمدند. آنها هشت برادر به اسامی عباس، محمّد، غلامعلی، صفر، شعبان، احمد، محمود و امیر حاج عباسی بودند، كه گرچه هشت نفر بودند و گرچه هیچ‌یك از آنها كچل نبود اما خود نیز خود را به همین نام می‌خواندند و ابایی از اطلاق عنوان هفت كچلون به خود نداشتند.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار