مستند ساز ایلامی از درخشش فیلم مستند در جستجوی پلنگ ایرانی در پنجمین جشنواره حفاظت حیات وحش نیویورک خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 11 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مستند ساز ایلامی از درخشش فیلم مستند در جستجوی پلنگ ایرانی در پنجمین جشنواره حفاظت حیات وحش نیویورک خبر داد.
کارگردان و تهیه کننده این اثر شاخص روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در پنجمین دوره جشنواره حفاظت حیات وحش نیویورک که در این شهر برگزار شد مستند در جستجوی پلنگ ایرانی موفق شد عنوان بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره را از آن خود کند.
فتح الله امیری اظهار کرد: در این جشنواره فیلم هایی از کشورهای کانادا، آمریکا، بلژیک، سوئد، آلمان، انگلیس، نپال، هندوستان، اوکراین، چک و ایران حضور داشتند.
وی یادآور شد: همچنین در این جشنواره مستند حیات در رگ های سرد از تولیدات مرکز سیمای استان ایلام نیز برای علاقه مندان به موضوعات حیات وحش به نمایش در آمد.
مستند در جستجوی پلنگ ایرانی به کارگردانی فتح الله امیری محصول صدا و سیمای مرکز مازندران و به سفارش مرکز سیمای استانهاست که به موضوع پلنگ ایرانی که بزرگترین زیرگونه پلنگ دنیا است، می پردازد که در معرض خطر انقراض قرار دارد و سال ها پژوهش در البرز مرکزی برای گرفتن تصاویری از پلنگ ایرانی و رفتارهای او در این مستند به نمایش درآمده است.
مستند حیات در رگ های سرد به کارگردانی وی نیز به موضوع زندگی خزندگان استان ایلام بویژه گونه منحصر بفرد و نایاب افعی دم عنکبوتی می پردازد که برای سیمای استان ایلام و به سفارش مرکز سیمای استان ها ساخته شده است.
فیلم های مستند در جستجوی پلنگ ایرانی و حیات در رگ های سرد ساخته فتح الله امیری تاکنون در جشنوراه های داخلی و بین المللی زیادی موفق به کسب افتخارات و عنواین زیادی شده اند.
پنجمین جشنواره جشنواره حفاظت حیات وحش نیویورک از 16 تا 25 اکتبر همزمان با 24 مهر تا سوم ابان سال جاری در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا برگزار شد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار