مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی:
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گفت: قطعاً در مسیر اجرای هر طرح و برنامه‌ای اشکالاتی وجود دارد اما این دلیل نمی‌شود و نسبت به کل رویداد از زاویه‌ی غیرمنصفانه نگریسته و چشم‌مان را بر روی نقاط قوت آن ببندیم.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 25 November 2015
محمد عجمی در نشست خبری‌ای که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در این اداره برگزار شد با بیان این مطلب به تصریح خدمات اخیر اداره اتباع در خصوص اتباع غیرایرانی استان پرداخت و افزود: اداره امور اتباع و مهاجرین برنامه‌هایی متشکل از چهار محور بیمه سلامت پناهندگان در استان، متقاضیان سفر به عتبات عالیات، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و مهارتی و طرح تمدید روادید خانواری اتباع در استان را برای این افراد اجرا می‌کند.

عجمی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بیش از 35 سال است که میزبان پناهندگانی از عراق و افغانستان است و به اذعان پناهندگان و سازمان‌های بین‌المللی در زمینه مسائل آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و غیره خدمات قابل توجهی به آنان ارائه داشته است.

مشاور استاندار با اشاره به توصیه رهبری پیرامون رسیدگی به امور اتباع خارجی در ایران گفت: سازمان‌های بین‌المللی هم در این خصوص وظایفی را بر عهده دارند اما با توجه به شرایط موجود نتوانستند کمکهای چشم‌گیری در این زمینه داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران با وسع خودش این خدمات را به آنها ارائه می‌دهد.

مدیرکل اتباع و مهاجرین استان یادآور شد: طی چند سال اخیر، با همکاری دولت و دفتر کمیساریای عالی پناهندگان تلاش‌هایی در خصوص ارائه خدمات بیمه‌ای به این افراد صورت گرفته است اما امسال برنامه جدیدی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: توافقی بین وزارت علوم پزشکی، بیمه سلامت و کمیساریای عالی پناهندگان منعقد شده که طبق آن پناهندگانی که دارای کارت آمایش ده هستند از این بیمه بهره‌مند می‌شوند.

عجمی با اشاره به اینکه یکی از آسیبهای جدی که همواره متوجه اتباع بوده است عدم آگاهی آنان از طرحها و قوانین و مقررات است گفت: برای تحقق یافتن شرایط مطلوب، رسانه‌ها می‌توانند قدمهای مثبتی در این زمینه بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار