کد خبر: ۱۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰ 14 March 2015

به گزارش تسنیم، دومین جشنواره کیک و چای به نفع کودکان کار و با همت جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) عصر امروز در شیراز برگزار شد.

موژان انصاری، دبیر اجرایی جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع)، در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه هزینه برگزاری این جشنواره را مردم و خیران تقبل می‌کنند اظهار داشت: این جشنواره دومین جشنواره کیک و چای است که به همت جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) برگزار شد.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره در پاییز برگزار شد خاطرنشان کرد: استقبال از دومین جشنواره دو برابر شده است و در این جشنواره علاوه بر کیک‌های دست‌ساز خانگی، کافی‌شاپ‌ها و قنادی‌های معتبر شیراز نیز حضور داشتند.

دبیر اجرایی جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) با اشاره به 321 کیک‌ ارائه شده در این جشنواره افزود: عواید این طرح صرف امور آموزشی کودکان کار و خیابانی که تحت پوشش جمعیت هستند می‌شود.

وی درباره دیگر اقدامات این جمعیت گفت: از جمله طرح‌هایی که از طریق این جمعیت انجام و با استقبال زیاد مردم روبه‌رو شد طرح جمع‌آوری کتاب‌های آموزشی برای تجهیز کتابخانه جمعیت و مدارس محروم شیراز بود که با هماهنگی‌های انجام شده با آموزش‌و‌پرورش کتاب‌ها تحویل مدارس محروم داده شده است.

انصاری درباره محل استقرار جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) نیز گفت: با مطالعات میدانی که توسط تیم دانشجویی جمعیت انجام شد مشخص شد که درصد قابل توجهی از کودکان کار شیراز در محله سعدی زندگی می‌کنند بر همین اساس دفتر جمعیت در نزدیکی این محله مستقر شد.

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) از سال 85 در شیراز آغاز به کار کرده و علاوه بر اجرای طرح‌های آموزشی بر روی معضل کودکان کار و خیابان که به دلیل فقر و مشکلات خانوادگی در معرض آسیب جسمی و روحی هستند متمرکز شده است و تاکنون 50 کودک کار تحت پوشش این جمعیت قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ ب

به اشتراک بگذارید

افسران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار