مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه موج بازگشت زائران حسینی به استان از پنجشنبه شب آغاز می شود، گفت: 388 اتوبوس جهت بازگرداندن زائران گلستانی مراسم اربعین راهی مرز مهران می شوند.
کد خبر: ۱۳۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 03 December 2015
به گزارش ایرنا علی نذیری ظهر پنجشنبه در گفت وگوی خبری اظهار داشت: از شامگاه امروز و روز جمعه شاهد افزایش بازگشت زائران به سمت کشور خواهیم بود و انتظار می رود تا اوایل هفته آینده همه زائران گلستانی به میهن بازگشته باشند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان همچنین با تائید خبر سلامتی زائران استان اضافه کرد که تمامی زائران گلستانی که با ویزا عازم عتبات عالیات در عراق شده‏ اند، در صحت و سلامت کامل آماده بازگشت به کشور هستند.
وی تعداد کل زائران اعزامی استان به کربلای معلی را 9 هزار و 343 نفر بیان کرد که با 238 دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شده بودند.
دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی در گلستان افزود: با مدیریت مناسب مسئولان هیات‏ها، این زائران ضمن شرکت در مراسم اربعین حسینی اکنون آماده بازگشت به استان گلستان هستند.
از سوی دیگر به گفته سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با بازگشت 197 هزار و 136 نفر از زائران اربعین حسینی (ع) به کشور در روز گذشته، تعداد زائران ورودی به میهن اسلامی به 599 هزار و 351 نفر رسیده است.
بابک دین پرست با اعلام اینکه بیشترین میزان ورود زائران به داخل کشور از طریق مرز مهران صورت می گیرد، افزود: تا شامگاه چهارشنبه 130 هزار 142 نفر معادل 66 درصد از مرز مهران، 40 هزار و 918 نفر معادل 21 درصد از مرز شلمچه و 26 هزار و 76 نفر معادل 13 درصد از کل زائران از مرز چذابه به میهن بازگشتند.
وی در خصوص زائران ایرانی شرکت کننده در اربعین حسینی (ع) نیز اظهار داشت که در مجموع آمار زائران خروجی از کشور به یک میلیون و 415 هزار و 104 نفر رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار