معاون وزیر فرهنگ و ارشاد خواستار ایجاد اتفاق فکر و برخورداری از نظرات راهگشای پیشکسوتان برای ارتقاء هنر شد.
کد خبر: ۱۴۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 18 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از مهر، علی مرادخانی صبح جمعه در مراسم سومین نشست سالانه هنرمندان پیشکسوت کشور که در جزیره کیش برگزار شد، با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در تلاش است تا خلاء های احتمالی حوزه هنر را پر کند گفت: ما در تلاش هستیم تا فضایی شاد برای کسانی درست کنیم که دغدغه اصلی آنان هنر است.
 
وی تاکید کرد: در مقایسه با آنچه هنرمندان به جامعه عرضه کرده اند برای آن ها کار نشده است. هنرمند جریان نسلی، ویترین و نماد یک تمدن ، هویت و شناسنامه یک ملت است. ایران تنها یک کشور نیست بلکه یک تمدن است و باید بکوشیم تا فرهنگ، هنر و تمدن ایران اسلامی را زنده و پویا نگاه داریم.
 
مرادخانی افزود: باید برای گردن اوقات فراغت و ایجاد فضایی شاد بزرگانی که در این موسسه حضور دارند و انسان های بزرگ و صاحب عزت و محبوبیت در میان مردم هستند تلاش کنیم و ایجاد یک کمپین در حمایت از آنان از کارهایی است که می توان انجام داد تا فعالیت های هنری استمرار داشته باشد.
 
وی ایجاد اتفاق فکر و برخورداری از نظرات راهگشای پیشکسوتان برای ارتقاء هنر را امری ضروری دانست.
 
علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در بخش دیگری از این نشست صمیمانه هنرمندان هنر را موهبتی الهی دانست و افزود: صحبت در خصوص هنر در میان پیشکسوتان هنرمند کار سختی است .هنر موهبت الهی است و موجب می شود که فکر انسان از سطوح به سطوح عالی عروج کند.
 
وی افزود: هنر یک معنا است و هیچ موضوع دیگری نمی تواند به اندازه هنر در انسان تاثیرگذار باشد.
 
مونسان به جایگاه والای هنر و اهمیت توجه بیشتر به هنرمندان اشاره کرد و یادآور شد: هنرمند دارای دید عمیق و ادارک قوی است و هنرمند دریافت های خود از عالم هستی را در قالب هنر به نمایش گذاشته و تاثیر عمیقی بر افراد می گذارد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان خود به طراحی مجموعه فرهنگی بزرگی اشاره کرد و گفت: مجموعه بزرگ فرهنگی کشور در جزیره کیش با زیربنای 42 هزار مترمربع در حال طراحی و ساخت است. این پروژه مراحل پایانی طراحی خود را می گذراند و در این مجموعه بزرگ برای تمامی رشته های هنری کارگاه های مورد نیاز جانمایی شده است.
 
وی به افق چشم انداز طرح جامع کیش اشاره کرد و افزود: در طرح جامع جزیره کیش 6 میلیون مسافر در سال دیده شده است که در حال حاضر تنها یک میلیون و 800 هزار گردشگر در سال وارد جزیره می شوند.
 
علی اصغر کاراندیش، معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه اگر در کشوری فرهنگ ارتقاء یابد کشور به توسعه پایدار می رسد گفت: هیچ زبانی گویاتر از زبان هنر نیست و یک کار هنری فاخر و ارزشمند می تواند پیام ها را منتقل کرده و در جامعه تاثیر گذار باشد.
 
وی با تصریح بر اینکه اهالی هنر می توانند جریان ساز باشند اظها رکرد: اگر تمامی مسئولان به این باور برسند آن زمان است که جایگاه اهالی فرهنگ و هنر باور خواهد شد و اگر به این باور دست پیدا نکنیم با چالش روبرو می شویم. امروز اهالی هنر می توانند جریان ساز بوده و جامعه را متحول کنند و این مطلب در همه دنیا ثابت شده است.
 
تجلیل از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونت گردشگری، رئیس جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، برگزاری مراسم تولد برای هنرمندان متولد فصل پاییز، اهدا هدیه به سفر و اقامت چند روزه در کیش از سوی مدیریت هتل مارینا پارک به 16 تن از هنرمندان به همراه همسراز برنامه های جنبی این نشست بود.
 
سومین نشست هنرمندان پیشکسوت جامعه هنری کشور در هتل مارینا پارک کیش برگزار شد. دوره های اول و دوم این نشست در تهران برگزار شده است.
 
مجید مظفری، اسماعیل خلج، جلیل فرجاد، رضا فیاضی، چنگیز جلیلوند، بهروز کریمی، اصغر همت، افسر اسدی، ملکه رنجبرشهلا ریاحی، بهمن رضایی، جلال مقامی، پرویز برهام، هنگامه اخوان، محمود پاک نیت، مهوش صبرکن، حسین محب اهری، منوچهر آذری، رضا رویگری، غلامعلی لطیفی، استاد شیخ الحکمایی، پرویز بیگی، دکتر عزیزی، حسن آهنگران، ذبیح الله احمدی، کریم اکبری ، عنایت بخشی، هرمز سیرتی، مریم نشیبا از جمله هنرمندان عرصه های هفتگانه هنری حاضر در این نشست بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار