انگلیس قصد دارد برای آموزش و حمایت اطلاعاتی، هزار نیروی نظامی به لیبی اعزام کند.
کد خبر: ۱۴۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 18 December 2015
انگلیس قصد دارد برای آموزش و حمایت اطلاعاتی، هزار نیروی نظامی به لیبی اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تعداد هزار نیروی نظامی انگلیسی برای آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی لیبی، به این کشور اعزام می‌شوند.

به نوشته دیلی استار، اعزام هزار نیروی نظامی انگلیسی بخشی از ماموریت بین‌المللی اعزام 6 هزار نیروی نظامی به لیبی است.

پیش از این دولت انگلستان وعده داده بود برای مقابله با داعش، نیروهای زمینی به لیبی اعزام کند.

دو دولت رقیب در لیبی توافق صلحی را روز پنج‌شنبه (دیروز) به امضا رساندند؛ بعد از آن، دولت انگلستان اعلام کرد در صورتی که دولت اتحاد جدید لیبی تقاضای حمایت کند، انگلیس نیروی نظامی به لیبی اعزام می‌کند.

دیلی استار در ادامه نوشته است، گروهک تروریستی داعش از مقر خود در «رقه» سوریه به سوی وطن قذافی، دیکتاتور پیشین لیبی، در «سرت» لیبی حرکت کردند تا جنگنده‌های انگلیسی را سرقت کنند.  

در ادامه دیلی استار نوشته است، داعش، این شاخه مرگ، آغاز به ساخت پایگاه هوایی در این منطقه کرده تا حملات تروریستی علیه اروپا انجام دهد.

دیلی استار مدعی شد، بریتانیا و غرب در تلاشند لیبی را از تبدیل شدن به لانه افعی برای تروریسم جهانی حفظ کنند.

سازمان ملل نیز این توافق جدید را اولین قدم در راستای پایان دادن به این بحران عنوان کرد اما باید منتظر بود و دید آیا این توافق حاصل می‌شود یا نه.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلستان گفت «بریتانیا در کنار متحدان بین‌المللی، از فرآیندی که مورد تایید دولت لیبی است حمایت می‌کند و از زمانی که این [توافق] انجام بگیرد، ما برنامه‌هایمان را برای حمایت از آن گسترش می‌دهیم.»

وزارت دفاع انگلستان در ادامه گفت هیچ تصمیمی برای اعزام نیرو در آینده به لیبی به عنوان بخشی از برنامه بین‌المللی، اتخاذ نشده است.»

دور جدید اعزام نیرو تنها یک سال بعد از خروج نیروهای نظامی انگلیس بعد از 13 سال حضور در افغانستان و 4 سال بعد از خروج نیروهای نظامی این کشور از عراق، انجام می‌پذیرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار