فرماندار رفسنجان :
رماندار رفسنجان گفت: همان‌طور که با وجود خشکسالی و بحرانی بودن مسئله آب در این زمینه تعارفی نداریم، در مورد آسیب‌ها و معضلات جامعه نیز نباید تعارف کرد.
کد خبر: ۱۵۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 07 January 2016

حمید ملانوری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: در شهرستان رفسنجان با مباحثی مواجه هستیم که باید به طور جدی به آن‌ها بپردازیم.

وی بیان داشت: همان‌طور که با وجود خشکسالی و بحرانی بودن مسئله آب در این زمینه تعارفی نداریم، در مورد آسیب‌ها و معضلات جامعه نیز نباید تعارف کرد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: مشکلات و مسائل جوانان پیش‌زمینه‌هایی دارند که یکی از آنها بیکاری است و وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی و نهادها و کارگروه‌ها است که به تناسب وضعیت شهرستان برنامه‌ریزی کنند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

وی با اشاره به موضوع این جلسه که پیرامون قلیان است، خاطرنشان کرد: در زمینه همه موضوعات جلساتی برگزار می‌کنیم، اما به‌طور ویژه برای قلیان تاکنون هشت جلسه برگزار کردیم و به این مشکل پرداخته شده و برنامه‌هایی به اجرا رسیده است.

ملانوری افزود: زمانی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند « مواد مخدر صنعتی به‌ویژه شیشه در تنباکوها وجود دارد» لذا باید در این زمینه ورود کرد و دروازه ورود جوانان و نوجوانان به سمت این پدیده را مسدود کرد.

وی ادامه داد: کشور ما برای اداره و پیشرفت به نیروی جوان نیاز دارد، دشمن که نمی‌تواند با گلوله قلب جوانان را نشانه بگیرد با این پدیده‌ها که جنگ نرم است وارد عمل شده تا نیروی جوان ما را ناکارآمد کند.

وی از تلاش نیروی انتظامی در زمینه برخورد با مراکز عرضه قلیان قدردانی و تأکید کرد: نیاز است در قالب طرحی بومی، اقدامات پیشگیرانه در برخورد با پدیده‌ها به‌ویژه قلیان انجام داد.

قلیان دروازه ورود به اعتیاد است

نصرالله عباسی فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان نیز با بیان اینکه هر جا کم‌کاری شود موفقیتی حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: در زمینه ماهواره سستی شده و اکنون این معضل به سختی جمع می‌شود و اگر در سایر زمینه‌ها عزمی جدی نباشد همین روال پیش می‌رود.

وی اذعان کرد: اگر می‌خواهیم پدیده قلیان جمع شود باید پای کار باشیم و دچار آفت روزمرگی نشویم، در میانه راه کار را رها نکنیم و تا نتیجه نهایی نگرفتیم نباید دست از این عزم برداریم.

عباسی گفت: قلیان نوع ضعیفی از تریاک است و دروازه ورود به اعتیاد محسوب می‌شود، باید آن را مانند مواد مخدر تلقی کنیم و برخورد جدی داشته باشیم.

وی از برخورد نیروی انتظامی با مراکز عرضه ناس خبر داد و افزود: این مهم نیز در دستور کار است و نیروی انتظامی خود را محور مقابله با پدیده‌ها می‌داند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار