معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور:
اکبر میرشکار روز دوشنبه در ایلام گفت: اعتبار حوزه فرهنگی این نهاد در سال جاری یک هزار و 300 میلیارد ریال بوده که نیمی از آن در قالب پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان زیر پوشش هزینه شده است.
کد خبر: ۱۶۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 11 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار داشت: 50 درصد اعتبار فرهنگی این نهاد در سال جاری صرف پرداخت شهریه تحصیلی مددجویان زیر پوشش شده است.
اکبر میرشکار روز دوشنبه در ایلام به خبرنگار ایرنا گفت: اعتبار حوزه فرهنگی این نهاد در سال جاری یک هزار و 300 میلیارد ریال بوده که نیمی از آن در قالب پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان زیر پوشش هزینه شده است.
وی تعداد دانش آموزان و دانشجویان زیر پوشش این نهاد در سراسر کشور را به ترتیب 333 هزار و 93 هزار نفر عنوان کرد و گفت: دانشجویان زیر پوشش در مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز آموزش عالی کشور به تحصیل اشتغال دارند.
وی با اشاره به اینکه اکنون 95 خوابگاه دانش آموزی این نهاد در کشور فعال است افزود: بیش از هفت هزار دانش آموز در این خوابگاه ها سکونت داشته و در طول سال ضمن تحصیل از خدمت حمایتی این نهاد برخوردارند.
وی گفت: اکنون 115 مرکز فرهنگی و اردوگاهی این نهاد در کشور فعالیت داشته و سالانه 100 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش در مناسبت های مختلف در برنامه های این مرکز شرکت می کنند.
وی تقویت برنامه های فرهنگی تأثیرگذار، توسعه فعالیت ها و برنامه های اردویی و زیارتی و توسعه ازدواج جوانان و ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار را از اولویت های کاری این نهاد اعلام کرد.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار کرد: اکنون 500 هزار مددجوی زیر پوشش این نهاد در سن ازدواج قرار داشته و سالیانه 90 هزار نفر از جامعه هدف کمیته امداد ازدواج کرده که 10 درصد میزان کل ازدواج های کشور را تشکیل می دهند.
وی همچنین از برنامه ریزی این نهاد برای اعزام مددجویان به مشهد مقدس و عتبات عالیات خبر داد و گفت: تا پایان امسال 100 هزار مددجو به مشهد مقدس و یک هزار نفر نیز به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.
معاون فرهنگی کمیته امداد کشور عصر امروز وارد ایلام و در مدت 2روز اقامت برنامه هایی از جمله بازدید از کارگاه قالی بافی مددجویان ، دیدار با دانشجویان نخبه ، نشست با مدیران فرهنگی امداد استان و غیره خواهد داشت./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار