کد خبر: ۱۷۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 10 February 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی استان در اثر نفوذ توده هوای سرد شمالی به سیستان و بلوچستان از روز گذشته شاهد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در اکثر نقاط استان هستیم.
وی ادامه داد: این پدیده سبب کاهش دید در برخی نقاط استان شده به طوری که علاوه بر نصرت آباد شعاع دید افقی در برخی دیگر از مناطق شهرستان های زابل و زاهدان تا هزار و 500 متر کاهش یافته است.
وی گفت: شدت وزش باد امروز به اوج خود می رسد که برای این مدت در منطقه سیستان، نوار شرقی و برخی نقاط جنوب غرب استان گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه این وضعیت تا فردا تداوم دارد افزود: تحت تاثیر این جریانات دمای هوا در سطح سیستان و بلوچستان به ویژه نیمه شمالی در این مدت تا 15 درجه کاهش می یابد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت احتمال اختلال تردد در مسیرهای زابل - نهبندان، زاهدان - بم و زاهدان - سفید آبه وجود دارد.
ملاشاهی بیان کرد: دریای عمان نیز در این مدت مواج و متلاطم پیش بینی می شود.
وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته زهک و هیرمند با حداقل 2 درجه و راسک با حداکثر 29 درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند.
استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 17 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار رو به روست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا حتی تا بیش از 20 برابر حد استاندارد می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار