پردیس مهریز دانشگاه یزد با حضور دکتر امید معاون اداری و مالی وزیر علوم و جعفر شکیب نیکوکار مهریزی و جمعی از مسئولان ارشد شهرستان مهریز و دانشگاه یزد در میان استقبال گرم و پرشور مردم مهریز رسما گشایش یافت.
کد خبر: ۱۹۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲ 06 March 2016
به گزارش تابناک یزد،در ادامه با حضور استاندار یزد آیین تجلیل از جعفر شکیب نیکوکار مردمی در تالار پردیس برگزار شد. رییس دانشگاه یزد در این مراسم جعفر شکیب را الگوی بارزی از یک نیکوکار فهیم و مردمدار توصیف کرد. دکتر محمدصالح اولیاء افزود: این مرد خیرمند با بلند نظری در طراحی و سخاوتمندی در اجرا، بنای کم نظیری از خود به جای گذاشت و با اهدای آن به دانشگاه یزد، به نحو شایسته‌ای برای توسعه علمی و فرهنگی این شهرستان تدبیر کرد.
 ساختار سازمانی رییس دانشگاه یزد ابراز امیدواری کرد با همت مردم و مسئولان شاهد رشد و توسعه روزافزون این پردیس باشیم. پروفسور علی عجب شیرزاده استاد دانشگاه تبریز، نیز با ذکر تاریخچه‌ای از فعالیت‌های علمی جهان در زمینه نجوم، سهم ایرانیان در توسعه این علم را قابل توجه توصیف کرد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان مهریز از لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منطقه مناسبی برای ایجاد یک رصدخانه خورشیدی است، افزود: تاسیس یک رصدخانه در مهریز، جایگاه منحصر به فردی را برای این شهرستان در خاورمیانه رقم خواهد زد.
در ادامه این مراسم فرماندار مهریز در سخنانی، استقبال کم نظیر مردم این شهرستان از جعفر شکیب را نشانه علاقه‌مندی مردم به بزرگانی دانست که مردمداری را در عمل به نمایش گذاشته‌اند.
سید محمد رستگاری همچنین با تجلیل از اقدام شایسته فرزندان وی در حمایت از تداوم اقدامات خیرخواهانه پدرشان در این شهرستان، ابراز امیدواری کرد به همت مردمان نیکوکار و فرهنگ دوست مهریز، روند رشد و توسعه این شهرستان شتاب مضاعفی بگیرد. ساختار سازمانی در ادامه باقر دهقان شاعر معاصر یزدی اشعاری در وصف شخصیت جعفر شکیب نیکوکار مهریزی قرائت کرد.
 نادر شکیب فرزند ارشد جعفر شکیب، در ادامه مراسم با تشکر از استقبال و قدرشناسی مردم خونگرم مهریز، از طرف خود و خواهر و برادرانش اظهار داشت: مهریز را سرزمین اجدادی خود می‌دانیم و با تمام توان خود پشتیبان توسعه این پردیس خواهیم بود.
ساختار سازمانی سخنران بعدی مراسم جعفر شکیب بود. وی با تاکید بر نقش اساسی تعلیم و تربیت در رشد و توسعه فرهنگی کشور گفت: همه باید برای توسعه علمی و فرهنگی کشورمان همت کنیم و منتظر تصویب بودجه و اعتبار و تبصره نمانیم چرا که شتاب علمی جهان ثانیه‌ای شده است.
 ساختار سازمانی وی با بیان اینکه کشور ما نیازمند یک جهش علمی و فرهنگی است، در عین حال خاطرنشان کرد: زندگی و معیشت معلم و استاد دانشگاه ما باید تامین باشد وگرنه هیچ جهش علمی اتفاق نخواهد افتاد. استاندار یزد در ادامه این مراسم، با تجلیل از نیکوکاران فهیم و خوش‌فکر استان گفت : بسیار خرسندم که در استان یزد خیران بزرگواری چون جعفر شکیب داریم که نگاهی بلند، طبعی وسیع و اندیشه‌ای عمیق دارند.
 ساختار سازمانی دکتر محمدحسین امید، معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در سخنانی با تجلیل از اقدامات خیرخواهانه جعفر شکیب در شهرستان مهریز، گفت: نیت خیر و شخصیت ویژه بنیانگذار این مجموعه و همچنین نیاز مبرم این شهرستان به یک مرکز علمی، آموزشی و فرهنگی مجهز باعث شد تا وزارت علوم با وجود توقف رشد کمی موسسات آموزش عالی در سطح کشور، با ایجاد پردیس مهریز دانشگاه یزد موافقت کند.
ساختار سازمانی سیدمحمد میرمحمدی با اشاره به ویژگی‌ها و امکانات موجود در پردیس مهریز، این مکان را بستر مناسبی برای رشد و پرورش عالمان و فرهیختگانی دانست که در آینده همانند جعفر شکیب منشاء خیرات و برکات فراوانی برای جامعه شوند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد، در پایان مراسم با اهدای لوح سپاس از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هدایایی از سوی سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های مردمی از جعفر شکیب تجلیل شد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
خدا بر عمر وعزت ايشان(آقاي شكيب) بيفزايد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار