طراح بیش از 60 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس مازندران تقدیر شد.
کد خبر: ۱۹۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 08 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، علیجان میرشکار یکی از فرماندهان دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت هنرمند مازندرانی در حوزه هنری مازندران در ساری گفت: در ابتدای شکل گیری کنگره سرداران و 10 هزار و 400 شهید استان در دیدار با آیت الله حائری شیرازی ایشان اینگونه تمام حرکات عالم ملک و ملکوت را بر اساس آیه انا الله و انا الیه راجعون را بر یک مدار معرفی کرد.

وی افزود: حرکت امام حسین(ع) تا ظهر عاشورا فقط نیمی از حرکت در این مدار بود و نیم دیگر این مدار را حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) تکمیل کرده اند که برای معرفی امام حسین(ع) و شناخت او کوشش کردند.

رئیس اسبق کنگره سرداران و 10 هزار و 400 شهید استان ادامه داد: جنگ ها به منظور ثروت، شهرت و قدرت انجام می شوند ولی رزمندگان و شهدای ما در طول جنگ نشان داده اند به هیچ عنوان به دنبال این نیاز های دنیوی نبوده و فقط برای رضای خداوند می جنگیدند.

میرشکار ادامه داد: شهادت این شهیدان نیمی از مدار بوده است و نیمه دیگر آن باید توسط هنرمندان به نسل های بعدی و جامعه انتقال دهند و باید این حرکات زیبا با هنرهای زیبا به مردم منتقل شود.

وی افزود: هنرمند رضا جمشیدی شهمیر محتوای زیبای نوشته شده را با طرح های زیبا در معرض دید قرار می داده و اگر چنین نبوده شاید این آثار در گوشه کتابخانه‌ها جای می‌گرفته است.

حسین نادعلی زاده از کارشناسان فرهنگی و هنری و از دوستان این هنرمند فقید در خصوص این هنرمند گفت: رضا جمشیدی با علاقه به مطالعه و پژوهش هنر، از نظام نشانه های بسیار دقیق استفاده می کرده است.

وی افزود: حضور شاد رنگ در آثار او یک نگاه رنگی به مقوله جنگ داشته است و در واقع جنگ در جان این هنرمند تجلی کرده و رنگ در گرافیک او بسیار نمود داشته است.

نادعلی زاده ادامه داد: او تمام آثار را مطالعه می کرده و با وسواس کار خود را انجام می‌د‌اد و به جای اندیشه از ابداع برای خلق آثار خود استفاده می‌کرد.

رضا جمشیدی شهمیر هنرمند گرافیست مازندرانی بود که از سال 80فعالیت های حرفه ای خود را آغاز کرده و طی 14 سال بیش از 60 طرح رویی جلد کتاب های کنگره سرداران و شهدای استان و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران را طرحی کرد؛ وی در سال جاری به دیدار حق شتافت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار