کد خبر: ۲۲۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 28 April 2016
سفیر هند در تهران گفت: شرکت سرمایه گذار هندی کمتر از یک ماه دیگر برای بررسی مسائل فنی پروژه راه آهن چابهار- زاهدان - بیرجند وارد ایران می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سائوراب کومار ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی استانی زیبا با ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری است که سومین نقطه ارتباطی با کشور افغانستان را دارد.

وی بابیان اینکه کشور ایران و هند رابطه دیرینه و باسابقه‌ای را دارند، افزود: کشور هند در ایامی که ایران در تحریم بود ارتباطات زیادی با یکدیگر داشته‌اند.

سفیر هند در تهران ادامه داد: در شرایط کنونی که زمینه‌های مختلف تجاری در ایران فراهم‌شده است نیز ارتباطات ایران و هند را ادامه خواهیم داد.

وی ضمن اشاره به سفر نخست‌وزیر هند به ایران تصریح کرد: ازجمله اهداف مهم این سفر نهایی سازی قرارداد ایران و هندوستان در ارتباط با چابهار و نهایی سازی ترانزیت ایران و هند خواهد بود.

کومار بابیان اینکه سال گذشته کمیسیون مشترک بین ایران و هند برگزار شد، اظهار داشت: موضوعات همکاری فی‌مابین دو کشور به‌ویژه درزمینهٔ راه‌آهن در این کمیسیون مطرح و بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت ذی‌ربط راه‌آهن هند کمتر از یک ماه دیگر به ایران سفر خواهند کرد: ادامه داد: در این سفر موضوع ساخت راه‌آهن چابهار به زاهدان و زاهدان به بیرجند موردبررسی قرار خواهد گرفت.

خواهر خواندگی خراسان جنوبی با یکی از ایالات هند

سفیر هند در تهران بابیان اینکه مسیرهای ارتباطی و سرمایه‌گذاری ازجمله موضوعاتی است که باید در سفرهای بعدی موردبررسی قرار گیرد، افزود: یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در سفر آینده قرارداد سه‌جانبه بین کشورهای ایران، هند و افغانستان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کشور هند به دنبال خواهرخواندگی استان خراسان جنوبی با یکی از ایالت‌های کشور هند است، گفت: همکاری‌های معدنی و صنعتی و به‌ویژه ارتباط گیاهان دارویی بین استان و کشور هند ازجمله اقداماتی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کومار ادامه داد: برای توسعه هر چه بیشتر این ارتباطات اعزام و تبادل هیئت می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

وی بابیان اینکه یکی از زمینه‌های مهم بین دو کشور ایران و هند موضوع افغانستان است، اظهار کرد: در این زمینه بندر چابهار می‌تواند نقش مؤثری را در توسعه و امنیت کشور افغانستان ایفا کند.

سفیر هند در تهران با اشاره به اینکه تاج‌محل یکی از مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی در هند است، افزود: گردشگران ایرانی به‌ویژه گردشگران خراسان جنوبی می‌توانند از این محل دیدن کنند که می‌تواند زمینه مناسبی را برای همکاری دو کشور در حوزه گردشگری داشته باشد.

وی بیان داشت: امیدواریم مسئولان و هیئت‌هایی از خراسان جنوبی بتوانند از هند بازدید داشته باشند تا بتوانند این ارتباطات را تقویت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار