یكی از كارگران شركت پیمانكاری پتروهنگام كه در بخش واحد الفین شركت پتروشیمی ایلام فعالیت می كرد به علت سقوط از بالای داربست جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۲۲۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 30 April 2016

یكی از كارگران شركت پیمانكاری پتروهنگام كه در بخش واحد الفین شركت پتروشیمی ایلام فعالیت می كرد به علت سقوط از بالای داربست جان خود را از دست داد.


به گزارش تابناک ایلام؛یك منبع آگاه در این ارتباط گفت: این كارگر به علت برخورد بوم یك دستگاه جرثقیل از بالای داربستی كه بر روی آن قرار داشت و مشغول كار بود به پایین سقوط كرد و جان باخت.
برخی شاهدان عینی می گویند: فرد فوت شده بر روی داربست قرار داشت و جرثقیل در حال جابجا كردن الوارهای چوب بود كه ناگهان بوم جرثقیل به داربست برخورد كرد و این كارگر میانسال از ارتفاع به نسبت زیادی به پایین افتاد.
بنابر اظهار شاهدان عینی یكی از دلایل سقوط این كارگر بی احتیاطی و نبستن كمربند ایمنی و پایبند نبودن به موارد ایمنی بوده است هر چند این فرد بلافاصله با كمك نیروهای امدادی به مركز درمانی منتقل شد ولی قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.
اواخر سال گذشته نیز به علت سقوط بوم جرثقیل 2 نفر در شركت پتروشیمی ایلام جان خود را از دست داده بودند.
مجتمع پتروشیمی ایلام در 18 كیلومتری شمال غربی شهرستان ایلام و در نزدیكی بخش چوار در منطقه آبزای چوار واقع است.
مجتمع پتروشیمی ایلام دارای واحدهای فرایندی اتیلن, پلی‌اتیلن سنگین، گوگردزدایی خوراك و همچنین كلیه سرویس‌های جانبی مورد نیاز می‌باشد.
ظرفیت اسمی واحد اتیلن 450 هزار تن اتیلن در سال است كه حدود 300 هزار تن اتیلن آن به عنوان خوراك واحد پلی‌اتیلن سنگین به مصرف رسیده و مابقی آن قابل استفاده در دیگر صنایع پتروشیمی خواهد بود.
سرویس‌های جانبی وظیفه تامین نیاز یوتیلیتی واحدهای فرآیندی از قبیل آب، برق، هوا، نیتروژن، بخار و ... ، را به عهده دارد كه در برآوردها و بودجه طرح، پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده و این واحدها نیز در داخل مجتمع در حال احداث است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار