کد خبر: ۲۳۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ 18 May 2016


به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در دیدار با ماریان شوگراف وزیر مختار و نفر دوم سفارت آلمان در تهران اظهار داشت: بندر اقیانوسی چابهار مورد توجه سرمایه گذاران و دولت های جهان از جمله آلمان برای حضور و سرمایه گذاری است.
وی با ابراز خرسندی از حضور و سفر وزیر مختار و نفر دوم سفارت آلمان در تهران به چابهار، افزود: هر منطقه ای محصور در دریا باشد آینده از اوست و قطعا به توسعه خواهد رسید.
وی ادامه داد: چابهار با اتصال به آبهای اقیانوسی از طریق دریای عمان به عنوان پیشانی توسعه استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توسعه دریا محوری را باید دنبال کنیم و از نعمات دریا نهایت استفاده را ببریم.
وی به اجرای طرح های بزرگی مانند راه آهن، پتروشیمی، کارخانه های فولاد، معادن تیتانیوم و غیره در چابهار اشاره کرد و افزود: چابهار یکی از قطب های صنعتی ایران است و در آینده شاهد تحول در این منطقه خواهیم بود.
هاشمی گفت: سرمایه گذاران آلمانی می توانند در زمینه انرژی های نو و تولید برق از امواج 2 تا 8 متری دریای عمان، بادهای 160 روزه منطقه سیستان و گرمای خورشید در مناطق بلوچستان سرمایه گذاری کنند.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان رنگین کمان معادن کشور است و 86 هزار کیلومترمربع کار اکتشاف آغاز شده است که تاکنون به 134 پهنه امید بخش در زمینه معادن طلا، آنتیموان، تیتانیوم، آهن وغیره رسیده ایم.
استاندار گفت: تشریفات قانونی فرودگاه بین المللی چابهار انجام و مجوز آن صادر شده است و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
وی به یک هزار و 600 کیلومتر مرز آبی و خشکی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: مرز یک فرصت است و ایران در نقطه سیستان و بلوچستان در بهترین وضعیت امنیتی قرار دارد.
هاشمی ادامه داد: با تکمیل پتروشیمی، توسعه بنادر چابهار و طرح های اقتصادی بسیاری از مشکلات اشتغال در سیستان و بلوچستان مرتفع می شود. 
استاندار سیستان و بلوچستان از وزیر مختار و نفر دوم سفارت آلمان در تهران خواست زمینه حضور آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را به چابهار و استان سیستان و بلوچستان فراهم کند تا با سفر دو جانبه مسئولان دو کشور شاهد سرمایه گذاری و توسعه روابط باشیم.
هاشمی گفت: حضور هیات های خارجی نشان از اهمیت و موقعیت راهبردی چابهار برای سرمایه گذاری است و نباید آلمان فرصت ها را برای حضور در چابهار از دست بدهد.
وی اظهار داشت: من برای زندگی و قبول مسئولیت در سیستان و بلوچستان افتخار می کنم و با مردم مهربان این استان انس گرفته ام و همیشه با خیال راحت و چهره به چهره با مردم دیدار و گفت و گو می کنم.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز از حضور وزیر مختار و نفر دوم سفارت آلمان در تهران و سفر به چابهار و بازید از توانمندیهای این شهرستان قدردانی کرد و افزود: این رفت و آمدها می تواند موجب آشنایی کشورها و پاک شدن ذهنیتهای بد شود.
احمدعلی موهبتی افزود: مسئولان این شهرستان از هرگونه سرمایه گذاری استقبال و زمینه را برای فعالیت اقتصادی آماده می کنند.
وزیر مختار و نفر دوم سفارت آلمان در تهران برای حضور در اجلاس آیورا به چابهار سفر کرده است و قرار است علاوه بر شرکت در اجلاس از نوار ساحلی چابهار- گواتر، بنادر، مناطق تفریحی و گردشگری چابهار دیدن کند.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در سواحل دریای عمان (مکران ) قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار