کد خبر: ۲۳۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 28 May 2016
به گزارش ایرنا سردار حسین رحیمی روز شنبه در نخستین نشست تخصصی منطقه جنوب شرق کشور در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در زاهدان اظهار داشت: بخش اعظم درآمدهای قاچاق سوخت به جیب قاچاقچیان، اشرار و نیروهای معاند نظام جمهوری اسلامی ایران می رسد.
وی گفت: نیروی انتظامی به عنوان آخرین خاکریز، تلاش شبانه روزی می کند تا با قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان مبارزه کند.
وی ادمه داد: سال گذشته هفت و نیم میلیون لیتر قاچاق سوخت توسط نیروی انتظامی در این استان کشف شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همدلی و ارتباط خوبی باید بین دستگاهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشد تا بتوانیم با این پدیده شوم مبارزه کنیم.
سردار رحیمی افزود: بدلیل به خطر افتادن جان انسانها، تعقیب خودرو های سوخت ممنوع اعلام شده زیرا در این رابطه افراد زیادی کشته می شوند.
وی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: 13 کامیون حمل کالای قاچاق سال گذشته در استان شناسایی شده و عوامل آن نیز دستگیر شدند.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین سوخت از کرمان و اصفهان وارد سیستان و بلوچستان می شود که انتظار می رود مسئولان این استانها در این رابطه اقدام فوری داشته باشند.
وی بیان کرد: مبارزه با قاچاق سوخت چندان پیچیده نیست و نیاز به همدلی و برنامه ریزی های مشترک بین استانهای جنوب شرق کشور را دارد.
مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان نیز گفت: بعضی از دستگاهای متولی مبارزه با قاچاق سوخت زیر بار اجرای قوانین مبارزه با قاچاق سوخت نمی روند.
سید مرتضی مدنی فدکی اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگاهای متولی را وادار کند تا به بهترین شکل نقش خودشان را در مبارزه با قاچاق ایفا کنند.
وی ادامه داد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مورد بازنگری قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: 90 درصد از کشفیات قاچاق سوخت از استانهای همجوار در سیستان و بلوچستان کشف می شود.
وی بیان کرد: 140 میلیارد ریال سال گذشته از جرایم قاچاقچیان کالا و ارز در سیستان و بلوچستان به خزانه دولت واریز شده است.
دبیران کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانهای کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در نخستین نشست تخصصی منطقه جنوب شرق کشور در زاهدان حضور داشتند و به تبادل نظر پرداختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار