کد خبر: ۲۳۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 29 May 2016
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در کنگره «سیمای اهل بیت(ع) در ادبیات بلوچستان» که روز گذشته در راسک برگزار شد، گفت: برگزاری چنین برنامه‌های مشترکی با حضور علمای شیعه و سنی و با محوریت سرمایه‌های دینی و مذهبی قابل تقدیر است چون باعث وحدت مذاهب می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: قرآن و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام به‌عنوان دو سرمایه گران بهائی هستند که در دست ما به امانت بوده و همواره می‌توان با مراجعه به آن‌ها از تفرقه جلوگیری کنیم و بر اساس آیات قرآن و احادیث وظیفه داریم تا حق این دو سرمایه بزرگ را پاس بداریم.
وی اظهار کرد: محبت اهل بیت(ع) مختص شیعه نیست؛ بسیاری از خانواده‌های اهل سنت نام حسین و حسن را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند که این نشان از ارادت اهل سنت دارد و این محبت اهل بیت(ع) باید عامل پیوند و اتصال امت اسلامی باشد.
بزمانی بیان کرد: ترویج فضایل اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی می‌تواند از انحرافات دینی و باورهای غلط  که زمینه‌ساز تفکرات افراط‌گرایانه می‌شود، جلوگیری کند، چون کسی که محب اهل بیت باشد، نباید دچار افراط و تفریط شود.
وی با اشاره به اهمیت زبان شعر در بیان فضایل اهل بیت(ع)، عنوان کرد: در زمان پیامبر مکرم اسلام شعرایی بودند که فضایل حضرت محمد(ص) را بیان می‌کردند؛ پیامبر(ص) خطاب به حسام ابن ثابت فرمودند « ای حسام، تا زمانی که تو برای ما اهل بیت(ع) شعر می‌گویی و فضائل ما را نقل می‌کنی به روح خدا اتصال  داری»، که این خود نشان دهنده اهمیت و ارزش شعرای اهل بیت(ع) در پیشگاه خداوند است.
بزمانی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های زنده نگه داشتن ارزش‌های ناب اسلامی، شعر آیینی است، افزود: بحمدالله اهل سنت با برخورداری از طبع شاعرانه و عشق به اهل بیت(ع) توانسته‌اند درباره مناقب و جایگاه بلند اهل بیت(ع) شعر بسرایند و مراتب ارادت خود را به ساحت مقدس ایشان اعلام بدارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار