کد خبر: ۲۳۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 31 May 2016

رئیس کمیته غواصی و هیات نجات غریق استان سیستان و بلوچستان از برگزاریمسابقه عکاسی زیرآب، آبان ماه امسال در چابهار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، محمد رضا نایب پور افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در استان سیستان و بلوچستان، آبان ماه امسال مسابقه عکاسی زیرآب در آبهای خلیج چابهار برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته غواصی و هیات نجات غریق استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نخستین مسابقه عکاسی زیرآب در خلیج چابهار در سال 89 برگزار شد، بیان داشت: چند سالی است که قرار است مسابقه دیگری برگزار شود که این امر تا کنون محقق نشده است.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون مقدمات برگزاری مسابقه عکاسی زیرآب در خلیج چابهار فراهم شده است و در حال برنامه ریزی برای مقدمات این پروژه هستیم، اظهار امیدواری کرد: پس از وقفه چند ساله، پاییز امسال شاهد برگزاری این مسابقه زیبا باشیم.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر غواصان کشورمان از برگزاری دوره قبلی مسابقه عکاسی زیرآب در خلیج چابهار گفت: پیش بینی می شود امسال نیز شاهد استقبال چشمگیرتری از حضور غواصان عکاس در مسابقه عکاسی زیرآب چابهار باشیم.

وی در خصوص زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری این دوره از مسابقات گفت: آبان ماه بهترین زمان غواصی در خلیج چابهار محسوب می شود.

وی تصریح کرد: چرا که در این موقع از سال، دمای آب مناسب است، دمای هوا بسیار لذت بخش است و آب خلیج به دلیل زلالی در این فصل از دید بسیار خوبی برای عکاسی برخوردار است.

رئیس کمیته غواصی و هیئت نجات غریق استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساخت: در نیمه نخست سال به دلیل ورزش بادهای مونسون، خلیج چابهار طوفانی است و روزهای اندکی از سال را می توان به غواصی پرداخت.

نایب پور، اذعان داشت: به زودی فراخوان برگزاری مسابقه عکاسی زیرآب در خلیج چابهار اعلام خواهد شد تا علاقه مندان نسبت به ثبت نام در این مسابقه بتوانند به موقع اقدام کنند.

به گفته وی، پیش بینی می شود بهترین عکاسان زیرآب کشور برای شرکت در این مسابقه ثبت نام به عمل آورند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: به برگزیدگان این مسابقه دریایی، جوازیر ارزنده ای اعطا و از آنها قدردانی به عمل خواهد آمد.

وی بیان داشت: با عکاسی زیرآب در خلیج چابهار می توانیم شاهد خلق و به ثبت رساندن طبیعت منحصر به فرد دنیای زیر آب خلیج چابهار باشیم.

وی تاکید کرد: برگزاری این مسابقه عکاسی، زمینه های تبلیغات و اطلاع رسانی در خصوص جاذبه های گردشگری خلیج چابهار را فراهم می کند.

این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی خلیج چابهار در ادامه عنوان کرد: به این ترتیب می توانیم به توسعه توریسم دریایی از طریق عکاسی زیرآب کمک شایانی کنیم.

نایب پور یادآور شد: همچنین برگزاری این مسابقه باعث خواهد شد تا تعداد بیشتری از عکاسان خبره کشور نسبت به آموزش غواصی اقدام کرده و به تعداد عکاسان زیرآب کشورمان افزوده شود.

رئیس کمیته غواصی و هیات نجات غریق استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: غواصی در خلیج چابهار به دلیل طبیعت فوق العاده زیبای زیرآب برای گردشگران به حدی لذت بخش است که پس از تجربه یکبار غواصی سعی می کنند هر ساله برای تجربه دوباره گشت زیرآب به این شهرستان سفر کنند.

وی در خصوص به تاخیر افتادن برگزاری این مسابقه گفت: سال گذشته این مسابقه به دلیل تغییر مدیریت در سازمان منطقه آزاد چابهار اتفاق افتاد که امیدواریم امسال با ثبات مدیریت شاهد برگزاری این مسابقه مفرح دریایی برای عکاسان خبره کشورمان باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار