کد خبر: ۲۳۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 02 June 2016
جشنواره غذای محلی - گیلان

مشاور امور بانوان فرمانداری زابل گفت: غذاهای محلی سیستان به عنوان یک نماد فرهنگی باید احیاء شود.

سکینه قورزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زابل اظهار داشت: غذاهای سنتی سیستان نمادی از فرهنگ، روابط اجتماعی و نحوه زندگی هستند که باید زمینه برای احیاء و ترویج مصرف آنها فراهم شود.

مشاور امور بانوان فرمانداری زابل گفت: غذاهای سنتی متاثر از فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه است و سیستان نیز با تنوع غذائی مطلوب حرف‌های زیادی هم در استان و هم در سطح ملی دارد.

وی افزود: کلوچه سیستانی که  به دو صورت خرمائی و غیر خرمایی پخت می‌شود به سبب نوع پخت و ادویه‌های محلی بکار رفته طرفداران بسیاری در ایران داردو در زمره شیرینی‌های محلی سیستان قرار دارد.

قورزایی با تاکید بر حفظ و ترویج غذاهای محلی تصریح کرد: غذا به عنوان یک فعالیت معنی‌دار بر روابط اجتماعی تأکید دارد و بر اعتقادات و دین استوار است و نشان‌دهنده وضعیت اقتصادی جوامع است بطوریکه از نوع موادغذایی مصرف شده به بیماریهای شایع و وضعیت سلامت افراد پی برده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در سال 73 خاطرنشان کرد: در این کانون آموزش‌های مختلف در رشته صنایع دستی به بانوان علاقه‌مند ارائه شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مشاور امور بانوان فرمانداری زابل با اشاره به  بازارچه خود اشتغالی زنان تصریح کرد: بانوان سیستانی  تولیدات خود را به این بازارچه برای فروش منتقل می‌کنند و اغلب افرادی از این بازارچه استفاده می‌کنند که برای فروش محصولشان مشکل دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار