کد خبر: ۲۴۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 04 June 2016


به گزارش ایرنا سید روح الله مصطفوی ملقب به امام خمینی (ره) فقیه، عارف، فیلسوف، مرجع تقلید، رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال 1357 انقلابی را به پیروزی رساندند که دنیا را متحول و ایران را به ام القرای جهان اسلام تبدیل کرد.
عشق و علاقه ملت ایران به آن امام همام به حدی است که هیچگاه شعله آن خاموش شدنی نیست و دستاوردها و آرمانهای انقلاب و امام راحل نسل به نسل انتقال می یابد.
حضور شور انگیز مردم سراسر کشور و خارج از ایران در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) نشان از تاثیر گذاری شخصیت آن بزرگوار در زندگی مسلمانان و آزادیخواهان جهان دارد.
در این میان مردم سیستان و بلوچستان که وحدتشان زبانزد همگان است اعتقاد دارند که امام خمینی(ره) و تفکر ناب ایشان متعلق به همه آزادگان جهان است و محدود به قشر خاصی نمی شود براین اساس شرکت در مراسم ارتحال امام راحل(ره) را سند افتخار ایرانیان در مجامع بین المللی می دانند.
مردم اهل سنت این دیار همه ساله با شور و شوق خاصی همراه با برادران دینی اهل تشیع خود برای تجدید میثاق و بیعت دوباره با آرمانهای انقلاب، خود را به مرقد آن بزرگوارمی رسانند تا ثابت کنند که خمینی کبیر پس از ارتحال هم در بین آنان است و تفکر و نهضت فکری آن بزرگوار مورد تایید و افتخار همگان است.
ملت ایران به ویژه مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان عاشق رهنمودهای بنیادین این رادمرد تاریخ هستند، کسی که ثابت کرد با اندیشه ای ناب می توان در مقابل ظالم ترین ها ایستادگی کرد که این مهم ترین ویژگی برای افرادی است که خود را در نقطه ضعف در مقابل دشمنان اسلام می بینند.
حضور اهل سنت سیستان و بلوچستان در مراسم ارتحال به نوعی ادای دین به ساحت مقدس حضرت امام خمینی(ع) است تا اعلام کنند همه عاشقان راه حسینی هستند تا با انجام این فریضه مهم نقش خود را در همدلی و همراهی با آرمان های آن بزرگوار و بیعت با رهبر معظم انقلاب به اثبات رسانند.
مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا گفت: 100 روحانی اهل سنت استان همزمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مرقد آن بزرگوار اعزام شدند.
حجت الاسلام علی فقیهی اظهار داشت: علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان همه ساله همگام با سایر ملت ایران به مراسم ارتحال امام خمینی(ره) اعزام می شوند به طوری که آنان در این اردوی زیارتی یک هفته ای ( 12 تا 18 خرداد ماه) علاوه بر شرکت در مراسم ارتحال با علمای شیعه مستقر در قم دیدار می کنند.
وی افزود: حضور در مجتمع عالی فقه، مدرسه فیضیه، کتابخانه آیت الله مرعشی و بیت حضرت امام خمینی(ره) در قم، دیدن موزه عبرت و برج میلاد تهران از دیگر برنامه های اجرایی این کاروان است. 
مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین کارگاههای آموزشی بصیرت افزایی، دشمن شناسی و آشنایی با شبهات در طول مدت این اردو برای روحانیون اهل سنت استان برگزار می شود.
حجت الاسلام احمد راهداری امام جمعه موقت زاهدان نیز گفت: شور شرکت در مراسم ارتحال امام(ره) در اهل سنت سیستان و بلوچستان موج می زند به طوری که همه ساله درخواست های فراوانی در این زمینه ارائه می شود.
مدرس و روحانی اهل سنت جالق سراوان در جنوب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی رهبری مدبر، دلسوز و مدیر بودند که اسلام ناب محمدی (ص) را بعد از قرن ها احیا کردند.
مولوی رشید گل محمدی افزود: مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان همه ساله مشتاق تجدید بیعت با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی هستند تا بگویند هیچگاه دست از انقلاب و رهبری بر نخواهند داشت.
یکی دیگر از روحانیون اهل سنت نیز اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی با تحمل رنج های فراوان دستاوردهای زیادی را برای جهان اسلام از جمله وحدت به ارمغان آوردند.
مولوی رحیم بخش بلوچی وار افزود: حضور اهل سنت در مراسم ارتحال امام راحل(ره) نشان دهنده پیروی آنان از خط و راه بنیانگذار جمهوری اسلامی است تا به دشمنان نشان دهند هرگز از آرمان های خود دست بر نخواهند داشت.
امام جمعه یکی از مساجد اهل سنت سرباز نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امام خمینی ولی امر مسلمین هستند بر این اساس اعتقاد اهل سنت بر این است که باید از آن بزرگوار پیروی کرد.
مولوی عنایت الله رسول زاده افزود: امام خمینی(ره) با رهبری انقلاب اسلامی، دین مبین اسلام ناب محمدی را بعد از قرن ها زنده کردند به طوری که شخصیت تاثیر گذار آن بزرگوار برای همه جهانیان واضح و روشن است.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری حامی مظلومان است.
وی با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است تاکید کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب همه باید پیرو ولایت فقیه باشند تا به جامعه اسلامی آسیبی نرسد.
امام جمعه اهل سنت نصرت آباد زاهدان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی هدایت گر تمام جهانیان و بت شکن تاریخ بودند از این رو تجدیدمیثاق با آرمان های آن بزرگوار افتخاری برای ما است.
مولوی عباسعلی نارویی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) از اولیای برجسته خداوند بودند که دست خالی با ندای الله اکبر احیا گر اسلام شدند.
وی افزود: با گذشت سالها تشرف به مرقد مطهر امام راحل هر زمانی که در آن مکان مقدس حضور می یابم شمیم هدایت به مشام می رسد به طوری که عشق و علاقه مرا همچون دیگر برادران اهل سنت نسبت به آن پیر جماران افزون تر می کند.
یکی دیگر از روحانیون اهل سنت نیز اظهار داشت: کشور ایران به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا هم اینک در حال توسعه و پیشرفت روز افزون است.
مولوی محمد انور شهنوازی افزود: اهل سنت استان همچون برادران اهل تشیع با عشق و علاقه وصف ناشدنی همه ساله در مراسم سالگرد ارتحال امام شرکت می کنند تا به همگان نشان دهند که هرگز از راه و خط امام خویش دست بر نخواهند داشت.
وی تصریح کرد: من با پژوهشگران و دانشجویان خارجی زیادی ارتباط داشته ام زمانی که علت حضور آنان را در ایران سوال کرده ام آنان متفق القول بر این مطلب تاکید داشتند که به دنبال گفتاری ناب از رهبر کبیر انقلاب اسلامی هستند تا بتوانند آن را در کشور خود اجرا کنند.
وی افزود: اندیشه هاو تفکرات آن بزرگوار به قدری وسیع و ارزشمند است که برای همه جهانیان درس آزادگی و سربلندی به همراه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار