کد خبر: ۲۴۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 06 June 2016
به گزارش روز دوشنبه اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، دادخدا اعتصامی در نشست مشترک با مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اظهار داشت: همکاری سازمان های نظارتی و سازمان های متولی سوخت سیستان و بلوچستان برای پیشگیری از قاچاق سوخت امری ضروری است.
وی افزود: 50 نشست در دولت تدبیر و امید با موضوع قاچاق در قالب کارگروه سوخت در استان تشکیل شده که تعزیرات حکومتی در آن نقش فعالی داشته است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: بیش از 90 درصد قاچاق سوخت را نفت گاز در این استان به خود اختصاص داده است در حالی که حدود 65 درصد نفت گاز توزیعی در بخش حمل و نقل استفاده شده که لزوم تشدید نظارت ها در این بخش را می طلبد.
اعتصامی بیان کرد: نصب سامانه GPS بر روی خودروهای سنگین نشان داد که بخشی از این خودروها فاقد عملکرد مناسب بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان نیز گفت: با هم افزایی دستگاه های مختلف در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید با تلاش برای خدمت به مردم، جلوی قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه سوخت را گرفت و به بهترین شکل نقش خود را ایفا کنیم.
سید مرتضی مدنی فدکی اظهار داشت: قاچاق سوخت تاثیر فراوانی بر وضعیت اقتصاد کشور دارد و باید نظارت در حوزه سهمیه سوخت گلخانه ها، صنایع و مراکز پرورش دام تشدید شود تا زمینه برای سودجویانی که اقدام به عرضه خارج از شبکه سوخت می کنند، ناامن شود.
وی تمام تمرکز تعزیرات حکومتی را بر موضوع پیشگیری دانست و گفت: قاچاق سوخت تمام حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده و بالاترین آمار پرونده های تعزیرات حکومتی استان نیز مختص به قاچاق سوخت است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان خطر قاچاق سوخت را فراتر از ضربه به اقتصاد کشور برشمرد و اظهار داشت: جوانان در برخی نقاط استان و به علت نبود شرایط اشتغال، به سوی قاچاق سوق داده می شوند که باید مسئولان در این خصوص چاره اندیشی کنند.
مدنی افزود: تکلیف ما خدمت به نظام و پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب است و در این راه تمام تلاشمان را خواهیم کرد.
وی با اعلام آمادگی برای همکاری های بیشتر و آموزش کارکنان جایگاه ها و سایر بخش ها، برلزوم گشت های مشترک کنترلی از مصرف کنندگان سوخت تاکید کرد.
این نشست با هدف گسترش همکاری های مشترک در زمینه پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و برخورد با قاچاق سوخت برگزار و بر جدیت بیشتر سازمان های متولی سوخت دربرآورد سهمیه و نظارت برمصرف کنندگان فرآورده های نفتی تاکید شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار