همزمان با ماه میهمانی خدا و بهار قرآن جلسات مختلفی در مشهد برگزار می‌شود که این گزارش به معرفی ۵۲ جلسه قرآن در نقاط مختلف پایتخت معنوی ایران می‌پردازد.
کد خبر: ۲۴۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 07 June 2016

به گزارش تابناك رضوی، بر اساس لیست ارائه شده از سوی جامعه قاریان قرآن مشهد، در ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف این شهر ۵۲ جلسه قرآن برگزار می‌شود که برپایی اکثر آن‌ها پس از افطار برنامه‌ریزی شده است.

در این گزارش به معرفی این جلسات و محافل قرآنی می‌پردازیم تا شهروندان و زائران بتوانند از فیوض قرائت و درک آیات وحی در ماه میهمانی خدا بیشتر بهره مند شوند.
براساس این گزارش، جلسه تفسیر آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
برگزاری جلسه قرآن با مدیریت سید مجتبی سادات فاطمی در محل مسجد كرامت واقع در چهارراه شهدا، جلسه محمدصادق علمی در كوچه حسینیه، پشت باغ نادری منزل شهیدان غفوری، جلسه قرآن محمجواد پناهی‌طوسی در مدرسه علمیه سجادیه واقع در خیابان خسروی، شهید اندرزگو ۱۹ پس از افطار برنامه ریزی شده است.
جلسه سید جواد سادات‌فاطمی نیز در مسجد حوض لقمان واقع در میدان شهدا، جلسه هاشم روغنی و احمد صفرزاده در حسینیه خیاط‌ها واقع در میدان شهدا و جلسه علی اكبر ساعدی در حسینیه گوجگی(مقیم مشهد) در محل خیابان طبرسی اول، ۲۰ متری فتاح، فتاح ۲۳، بعد از افطار برگزار می‌شود.
مهدی حسنی که در این ماه دو جلسه قرآنی دارد، یکی پس از افطار در مسجدحضرت ابوالفضل(ع) در خیابان ملك الشعرا بهار ۲۰ و دیگری در ساعات اداری در مركز حفظ قرآن واقع در بلوار استقلال، نرسیده به چهارراه میلاد در ساعت اداری برگزار خواهد شد.
حسین آمنا نیز دارای دو جلسه است که یکی صبح‌ها در دهیاری روستای چاه خاصه و دیگری در سالن ورزشی بهداری شمال شرق پاسداران واقع در قاسم آباد امامیه ۱۷ تشکیل می‌شوند، جلسه اسماعیل عابدیان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) واقع در بلوار توس ۱۳، جلسه اكبر مرتضی‌زاده در میدان ثامن‌الائمه(ع) در چهاررراه استانداری و جلسه توحید مقدس و مهدی نیك با نام جلسه متوسلین به چهارده معصوم(ع) بین سید رضی ۵۱ و ۵۳، پس از افطار برگزار می‌شود.
از دیگر جلسات ماه میهمانی خدا، می‌توان به برپایی جلسه جعفر عرفانیان ظهرها در حسینیه مقبره سادات رضوی در محل بهشتی ۴۸، جلسه جعفر كرباسی در منزل غضنفری واقع در موسوی قوچانی ۲۵، بلوك ۲، جلسه جلال نجاتیان مسجد امام حسین(ع) میدان ده دی، جلسه جواد خلیلی در مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در مفتح ۳۴ و جلسه جواد زرسان در مسجد جوادالائمه(ع) در محل نرسیده به پل راه آهن، بعد از افطار اشاره کرد.
برگزاری جلسه حجت‌الاسلام غلامرضا رحیمی و محمدصادق شوكتیان در مسجد امام رضا(ع) واقع در خیام شمالی ۴۰، حسن هادی‌زاده در مجتمع فرهنگ واقع در اندیشه ۶۰ چهارره اول سمت راست، بلوك ۱۵ و جلسه حمید حبیبی در حسینیه رسول اكرم(ص) در خیابان ۱۷شهریور جنب خانه شهید، بعد از افطار صورت می‌گیرد.
بر اساس این گزارش از دیگر جلسات قرآنی در ماه مبارک رمضان مشهد می‌توان جلسه حسن علمی در منزل شخصی واقع در خیابان توحید، سنایی ۱۴، پلاك ۸۵، جلسه حمیدرضا چینی‌فروش در حسینیه شركت گاز واقع در بلوار شهید صادقی، بلوار ارشاد، جلسه خلیل‌الله مستمند در مسجد ابوالفضلی خیابان عبدالمطلب ۲۲، نكاح ۷ پس از اقامه نماز مغرب و عشا و صرف افطار نام برد.
از دیگر جلساتی که پس از افطار برگزار می‌شود، می‌توان به جلسه رسول شرف‌الدین شیرازی در حسینیه كربلائی‌ها خیابان طبرسی، روبه روی كوچه جوادیه، جلسه علی احمدآبادی در مسجد جواد الائمه(ع) میدان شهدا، علی اكبر غلام‌پور در مسجد امام صادق(ع) واقع در نبش كلاهدوز ۳۷,۱، جلسه علی امیری دلوئی در مسجد امام حسین(ع) واقع در آب و برق، هفت تیر ۲۹، شقایق شش و جلسه علی سراجی واقع در مسجد آیت‌الله فقیه سبزواری در محل طلاب، مفتح ۴ اشاره کرد.
جلسه علی غلامی مقدم نیز در مسجد فاطمیه واقع در آزادشهر، امامت ۵۴، جلسه علی محمدی در مسجد جواد‌الائمه(ع) واقع در هاشمیه ۳۵، جلسه ‌غللامحسین تقدمی صابری در مسجد ابوالفضلی واقع در فلكه دوم گلشهر، جلسه كبیر قلندرزاده در حسینیه هراتی‌ها واقع در میدان بسیج، جلسه مجتبی فردوسیان در مكتب جعفری واقع در بیت الصادق(ع)، جلسه مجید جودوی واقع در مسجد تربتی‌ها در خیابان امام رضا(ع) و جلسه محمد دریا دل در مسجد امام حسین(ع) واقع در صدوقی ۱۲، پس از افطار برگزار می‌شود.
محمد علیزاده نیز در بنای اصغریه واقع در خیابان دانش شرقی هشت، محمدعلی دوستی در مسجد المهدی(عج) مفتح، محمدمهدی جاودانی گلپرور در مسجد دوازده امامی‌ها واقع در عبادی دو، محمدزاده هفت، مهدی نصیری در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، ناصر مقدسی در آسایشگاه فیاض بخش میدان قائم جلسات قرآن ماه رمضان را بعد از زمان افطار برگزار خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، از دیگر جلساتی که پس از افطار طی این ماه در مشهد برگزار می‌شوند، می‌توان به جلسه سید علی اكبر عادل در مسجد منتظر القائم(عج) واقع در بلوار توس، توس ۶۲، جلسه صدیق معتمد در مسجد امام رضا(ع) واقع در پیروزی ۱۵ برای گروه نوجوان، جلسه حسین مقدم‌كیا در مؤسسه صراط در حسینیه خرازی‌ها بین در سناباد ۲۴ و ۲۶ و جلسه محبان امام رضا(ع) حسین پوركویر و محمدصادق علمی در دانشگاه ۱۷ اشاره کرد.
برپایی جلسه سروش عظیمی هم در مؤسسه جاودانه وحی واقع در طوس ۴۸ بین حشمتی ۸ و ۹ برنامه‌ریزی شده است و جلسه قرآن با مدیریت احسان سوختانلو نیز در مسجد بزرگ امام رضا(ع) واقع در توس سه برگزار می‌شود.
جلسه حسن محمدی در منزل ایماندوست واقع در امام رضا(ع) ۳۸، پلاك ۳۸، جلسه صدیق معتمد در مسجد قبا در خیام ۲۱ برگزار می‌شود و حسینیه مصباح‌الهدی در حر عاملی ۳۶ و حسینیه آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای در خیابان اندرزگو ۱۴ یا خسروی نو سابق نی میزبان برگزاری جلسه سعید كربلائی و رضا قلیان نوغانی پس از افطار خواهند بود.

منبع: ايكنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار