کد خبر: ۲۴۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 11 June 2016

غلامحسین بامبری امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار کرد: با صرف اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 440 میلیون ریال 6 طرح و پروژه عمرانی، زیربنایی و تولیدی در شهرستان چابهار مورد افتتاح و بهره‎برداری قرار می‎گیرد.

مدیر جهادکشاورزی چابهار این پروژه ها را افتتاح یک مورد جاده دسترسی به مزارع، یک واحد تولیدی پرورش مرغ گوشتی، دوطرح احیاء و مرمت بندسار و همچنین دو طرح تولید کمپوست از ضایعات عنوان کرد.

وی بیان کرد: چابهار با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب با برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی، شرایط مناسبی را برای پرورش انواع میوه‎های گرمسیری، نیمه گرمسیری و تولید محصولات زراعی خارج از فصل دارا است.

بامبری گفت: از مهم‎ترین محصولات باغی می‎توان به درختان گرمسیری موز، انبه، چیکو، گواوا، کنار خـرما اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی آبی شهرستان بالغ بر 13 هزار و 300 هکتار  است، افزود: از محصولات زراعی خارج از فصل مورد کشت در سطح منطقه نیز می توان به کشت محصولات جالیزی خصوصا هندوانه و محصولات سبزی و صیفی نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل سبز، علوفه و غلات اشاره کرد.

این مسؤول گفت: با توجه به استعدادهای دامی موجود در شهرستان، ظرفیت خوب واردات قانونی از مرز نیز فراهم است.

وی ادامه داد: منابع تامین خوراک و تغذیه دام از طریق پوشش گیاهی و مراتع موجود، کشت نباتات علوفه‎ای در زمین‎های باهوکلات و عورکی، سبوس استحصالی و کنسانتره کارخانجات خوراک دام است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار