مدیرعامل صندوق احیاء در سفر به استان فارس گفت: سال آینده بین 60 تا 70 بنای تاریخی توسط بخش خصوصی در شیراز به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۲۴۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸ 13 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدرضا پوینده ضمن بازدید از عمارت هتل آپادانا در شیراز افزود: اکنون این هتل در حال مرمت توسط جامعه هتلداران استان فارس است که بعد از طی شدن مراحل مرمت، تبدیل به مجموعه اقامتی بی نظیری خواهد شد که گردشگران خارجی و داخلی می توانند از آن استفاده کنند.
مدیرعامل صندوق احیاء افزود: در چند ماه گذشته روند مرمت هتل آپادانا یک روند مثبت بوده و تلاش جامعه هتلداران استان فارس این است که بتوانند نهایتا این مجموعه را تا عید سعید فطر به بهره برداری برسانند.
پوینده، درباره برنامه کاری دیگر خود در سفر به شیراز گفت: خانه دخانچی دیگر بنایی بود که مورد بازدید قرار گرفت. هم اکنون مجموعه نهادهای غیر دولتی و NGO های میراث فرهنگی استان فارس در این مجموعه مستقر شده اند.
وی با بیان اینکه این خانه هرچند پیشتر مورد مرمت قرار گرفته اما هنوز نیاز به مرمت های بیشتر دارد، افزود: صندوق احیاء در آینده خانه دخانچی را به عنوان یک بسته سرمایه گذاری با ذکر جزئیاتی نظیر مبلغ مرمت، مبلغ اجاره بها، مدت زمان واگذاری و مدت زمان مرمت وارد فرآیند مزایده و واگذاری به بهره برداران خواهد کرد.
رئیس هیات مدیره صندوق احیاء در ادامه به جلسه مشترک خود با مجموعه انجمن های میراث فرهنگی استان فارس اشاره کرد و گفت: در این جلسه هم اندیشی و تبادل نظر خوبی درباره خانه های تاریخی این استان انجام گرفت. همچنین در این جلسه فعالان استان فارس گزارش دادند که بخش خصوصی فعالیت خود را در حوزه مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی به شدت تشدید کرده است.
پوینده تصریح کرد: بر اساس ارزیابی فعالان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس پیش بینی می شود با روند فعلی در سال 96 بالغ بر 60 تا 70 بنای تاریخی توسط بخش خصوصی احیاء و به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته مدیر عامل صندوق احیاء این آمار بر اساس فعالیت هایی است که هم اکنون در حال اجراست. کما اینکه مراحل مرمت بسیاری از این بناها هم اکنون آغاز شده و سال بعد به پایان خواهد رسید.
وی افزود: همچنین تعدادی بنا نیز که قبلا توسط سرمایه گذاران تملک شده بوده، در طول سال جاری به عنوان هتل و رستوران به بهره برداری خواهد رسید.
پوینده اضافه کرد: در این دیدار همچنین تفاهم شد که نهادهای غیر دولتی و NGO های استان فارس اطلاعات و داده های خانه های تاریخی منطقه را در اختیار صندوق احیاء قرار دارند تا متناسب با مالکیتی که این بناها دارند، صندوق احیاء برای برخی از مالکین بخش خصوصی که توان یا انگیزه سرمایه گذاری را ندارند، مشاوره ها و کمک های لازم را جهت انتقال بنا به سرمایه گذاران انجام دهد.
مدیر عامل صندوق احیاء یادآورشد: طبق مذاکره صورت گرفته همینطور اگر این مالکین مایل به مشارکت برای احیاء بنا در قالب کاربری های متناسب و هم شان اثر تاریخی باشند، صندوق احیاء جهت اعطای این کاربری ها کمک های لازم را به مالکین انجام خواهد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار