کد خبر: ۲۴۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 19 June 2016
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی در دیدار با رئیس پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی، هنری و اجتماعی استان و تشریح وضعیت فعلی و آسیب های موجود اظهارداشت: مهمترین معضل این اداره کل فقدان پروژه های پژوهشی کاربردی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی درحوزه های فرهنگی، اجتماعی و غیره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ایجاد پژوهشکده یا حداقل تشکیل کارگروه تخصصی پژوهشی در این حوزه را در استان خواستار شد.
جوادی یگانه رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز در این دیدار با اشاره به اولویت های پژوهشی گفت: این پژوهشگاه آمادگی حمایت از پژوهش های کاربردی درحوزه های فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان و چاپ آثار پژوهشی، برگزاری نشست های مشترک تخصصی پژوهشی و حمایت از نشریه تخصصی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی این استان را دارد.
در این نشست مقررشد تفاهم نامه همکاری های فرهنگی و پژوهشی بین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و حوزه شورای فرهنگ عمومی استان در هفته های آتی امضا و اجرایی شود.

** کتاب ایثار به قلم مردم سیستان و بلوچستان تدوین می شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روز گذشته در نشستی با سعید الفتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بررسی وضعیت فرهنگی این استان، در زمینه تدوین کتاب ایثار به قلم مردم سیستان و بلوچستان هماهنگی لازم را انجام دادند.
حسین مسگرانی در این نشست سیستان و بلوچستان را یکی از امن‌ترین استان‌های کشور نامید و از تبلیغات منفی که علیه این استان صورت می گیرد اظهار تأسف کرد و گفت: مردم سیستان و بلوچستان مهربان، خونگرم، بصیر و وفادار هستند و وحدت و همبستگی به معنای واقعی کلمه در این استان حکمفرماست و مهمتر این که دارای زمینه‌های مساعد فرهنگی و هنری است.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت بسیار مطلوب هنری استان سیستان و بلوچستان افزود: زمینه‌های بسیار مغتنمی به ویژه در حوزه هنر در این استان وجود دارد و مردم با روحیه ای سرشار از معرفت و هنر به خوبی در کنار هم زندگی می کنند و جا دارد که زمینه مسافرت های گسترده و حضور دیگر هموطنان در این دیار را فراهم کرد و این کار با فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی امکان پذیر است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز سیستان و بلوچستان را مهد وحدت ملی خواند و گفت: با حضور چهره‌ای مانند شهید شوشتری که به درستی شهید وحدت لقب گرفته است، امکان فعالیت فرهنگی با محوریت وحدت و اشاعه آن در سطح کشور وجود دارد و تدوین کتاب مردمی ایثار با موضوع ایثار و وحدت در این استان بسیار معنادار است.
سعید الفتی ایثار را مبنای وحدت و سیستان و بلوچستان را نماد سمبل وحدت در ایران دانست و افزود: این استان کهن و تاریخی می تواند سر منشاء تقویت وحدت در کشور باشد و ما برای تحقق این هدف مقدس تلاش خواهیم کرد.
در این نشست مقرر شد که کارشناسان با حضور در سیستان و بلوچستان و هم فکری با صاحب نظران فرهنگی این استان، زمینه سفر کتاب مردمی ایثار با موضوع ایثار و وحدت را فراهم آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار