کد خبر: ۲۴۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 22 June 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری سیستان و بلوچستان، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت : با افتخار می گویم در کنار همه کارهای انجام شده در این استان که من به آن عشق می ورزم ، تلاش موفقیت آمیز برای نجات بیش از 100 نوجوان از دام اعتیاد است و از آن به عنوان زنده کردن و جان دادن دوباره به این نوجوانان یاد کرد .

استاندار دراین همایش با توجه به فرصت ماه مبارک رمضان به مسأله انفاق اشاره و خاطرنشان کرد : جامعه امروز در معرض آسیب های اجتماعی ودر نتیجه گسست خانواده ها قرار دارد و این ماه ارزشمند فرصتی برای ساختن ، بودن و انفاق است .
وی ادامه داد : انفاق را نباید محدود به سفره های رنگین افطار کنیم بلکه ماه رمضان انفاق را عمومیت می بخشد و خدا می خواهد ما انسان ها در این فرصت با معرفت و بصیرت در عرصه های اجتماعی فعال باشیم .
استاندار ادامه داد : جامعه امروز تشنه مهر و محبت و نشاط است و هر کانونی که انسانی را نجات می دهد در واقع آیه خداوندی را نهادینه میکند .
وی با اشاره به بزرگ نمایی برخی حاشیه ها در کشورادامه داد : متأسفانه منکر بزرگ بر جامعه سایه افکنده اما ما چشمانمان را بر بزرگترین آسیب ها از جمله مواد مخدر بسته ایم و موضوع کوچکی را تیتر و در محافل مختلف برجسته می کنیم
وی در این خصوص افزود : نباید توان اجتماعی کشور را صرف چنگ اندازی به هم کنیم و ظرفیت فرهنگی و رسانه ای کشور را آلوده به رفتارهای سوء سیاسی نماییم چرا که جز هدررفت انرژی و ازبین رفتن فرصت ها دستاورد دیگری برای کشور ندارد.
نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد : افزایش نرخ طلاق به بالای 35 درصد برای یک جامعه اسلامی فاجعه و عین منکر است و بخش اعظم طلاق به حوزه مواد مخدر برمی گردد .
استاندار خطاب به شرکت کنندگان در این همایش یادآور شد : با نگاه مسؤلانه برای جلوگیری از روند رو به رشد پدیده خانمانسوز اعتیاد باید همه دست در دست هم جامعه را پویا ، فعال و بانشاط نگه داریم چرا که در جامعه ای که راه نشاط برآن بسته شد بدون تردید زمینه آسیب پذیری برای آن جامعه فراهم است.
هاشمی خطاب به مسؤلین متذکر شد : نگاه مسؤلانه به حق انسانی در حوزه مسؤلیتی متوجه همه ماست و خداوند نیز به این راحتی از حق انسان نمی گذرد لذا باید از فضای اعتقادی جامعه به عنوان یک ظرفیت استفاده کنیم و در این زمینه اسوه باشیم و با جوشش درونی جامعه را برای مبارزه با معضل اعتیاد فعال کنیم .
علی اوسط هاشمی در بخش دیگری از سخنانش هشدار داد : امروز تجارت مواد مخدر با نفت و توریسم و گردشگری هم وزن شده است و این رقم باید مارا تکان دهد چرا که در معرض تهدید جدی هستیم .
استاندار در پایان با اشاره به نقش مؤثر شبکه های مجازی بیان داشت : تکنولوژی منفی در فضای مجازی نفوذ خودش را پیدا کرده و امروز شبکه های مجازی به وسعت دریا در جامعه در جریان است .
وی در این خصوص خواستار ایفای نقش غواص گونه و هنرمندانه در این فضا شد و گفت ظرفیت و جریانی بسازید تا با جریان شبکه مافیای مواد مخدر مقابله کند .

مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز در این همایش گفت : تنها تلاش دولت و قوای نظامی و انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر کافی نیست بلکه همه علما ، روحانیون ،ریش سفیدان و نخبگان جامعه بایستی با شروع کار قوی فرهنگی و اجتماعی با این معضل مبارزه کنند .
وی همچنین خواستار تلاش بیشتر مسؤلین برای مبارزه با فقر اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شد .
آیت ا... سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان نیز در این همایش خاطرنشان کرد : در دین اسلام و مذاهب اسلامی مجوزی برای استعمال ماده ای که برای انسان و اجتماع خطر آفرین است ، وجود ندارد و هیچ کس نمی تواند بستر هلاکت و نابودی خود و جامعه را فراهم کند .
وی با انتقاد از جامعه جهانی در امر مبارزه با مواد مخدر افزود : متأسفانه اراده جهانی در این امر قوی نیست ویک رویه استکبار جهانی اختلاف افکنی بین مذاهب اسلامی و داعش آفرینی و رویه دیگر تشویق کشورهای همسایه در کشت خشخاش و توزیع مواد مخدر دربین کشورهای اسلامی و بدبخت کردن عده ای از افراد امت اسلامی است .
گفتنی است در پایان این همایش از فعالین عرصه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان و همچنین نهادهای حمایتی و کانون های مردمی اصلاح و بهبود تشکر و قدر دانی به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار