کد خبر: ۲۵۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 24 June 2016
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه زابل عموم مسلمانان را به اتحاد و همبستگی در مقابل جنایات رژیم اشغالگر قدس و استکبار جهانی دعوت کرد و گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس نمادی از اتحاد مسلمانان و ایستادگی در مقابل ظلم و جنایات رژیم کودک کش اسرائیل است.
وی با اشاره به روز جهانی و هفته مبارزه با موادمخدر افزود: جلوگیری از ورود مواد مخدر به جامعه، در دسترس نبودن این ماده خانمانسوز، برخورد یکپارچه با مجرمان از سوی دستگاهها، رصد برنامه های دشمن، توجه ویژه به حلقه های صالحین، اشتغال، ازدواج و ورزش جوانان از جمله شیوه های مبارزه با مواد مخدر است.
وی از اقدامات خوب سپاه زابل در راه اندازی مدرسه فوتبال و برگزاری حلقه های صالحین تقدیر کرد و گفت: مسئولان به همراه سپاه پاسداران همدل و همزبان حرکت کنند و به حلقه های صالحین توجه ویژه داشته باشند.
امام جمعه زابل با اظهار تاسف از تغییر نکردن وضعیت کوچه ها و خیابان های شهر زابل پس از 37 سال تاکید کرد: جای تاسف است که شهر زابل به عنوان یک روستای بزرگ دیده می شود در حالیکه باید شهرداری با کمک دولت برای تغییر در فضای شهر بیش از پیش تلاش کند.
وی افزود: شهر زابل مکان مناسبی برای تفریح خانواده ها ندارد و فضای سبز آن متناسب با جمعیت آن نیست و در مقایسه با سایر شهرها پیشرفتی نداشته است.
حجت الاسلام کیخا گفت: مردم سیستان اختصاص بخشی از درآمد 250 میلیارد تومانی مرزهای این منطقه برای آبادانی و پیشرفت پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز را خواستارند.
وی تصریح کرد: این عادلانه نیست که در آمد میلیاردی مرز سیستان به خزانه واریز و یا در سایر شهرها هزینه شود اما خود این منطقه با مشکلات عدیده ای رو به رو باشد.
وی افزود: رسانه های منطقه با پیگیری مشکلات مردم از افکار حزبی دوری کنند و با تیزبینی حنجره رسای جامعه باشند.
امام جمعه زابل تاکید کرد: امروزه مشکل نوسانات برق در بیشتر نقاط منطقه سیستان وجود دارد و مردم را با مشکلات و زیان هایی رو به رو کرده رسانه ها باید از مسئول مربوطه در این رابطه دلایل را جویا شوند و اگر کم کاری می شود آن را مطرح کنند و نگذارند برخی مسئولانی که به وظیفه خود عمل نمی کنند در حاشیه امن خبری قرار گیرند.
وی با اشاره به 10 تیر روز صنعت و معدن، تسریع در اجرای کارخانه لاستیک سازی را خواستار شد.
حجت الاسلام کیخا ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی سیستان را از دیگر مطالبات مردم این منطقه عنوان کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار