کد خبر: ۲۵۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 29 June 2016

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپایی در خصوص فعالیت‌های باستان‌شناسی و احیا و مرمت قلعه بمپور اعلام همکاری کرده است.

کامبیز مشتاق گوهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپایی در خصوص فعالیت‌های باستان‌شناسی و احیا و مرمت قلعه بمپور اعلام همکاری کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: پایگاه‌های میراث فرهنگی استان بر مرمت و باستان‌شناسی  تمرکز می‌کنند و از این رو تعیین حریم محوطه بمپوی، مرمت قسمتی از قلعه، پیگیری برای راه‌اندازی پایگاه و تهیه طرح آسیب‌شناسی و مرمت در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی افزود: قلعه بمپور یکی از قلعه‌های نظامی مهم آسیا در دوره اشکانی و ساسانی است که در دو بخش ساخته شده است وصحن پایین در ورودی دیواره شرقی قلعه قرار گرفته و چند برج نیز آن را احاطه کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با اشاره به اعلام آمادگی یکی از دانشگاه‌های معتبر اروپایی در خصوص فعالیت‌های باستان شناسی و مرمتی این محوطه تصریح کرد: کلیه آثار و ابنیه تاریخی استان که نیازمند بازسازی و مرمت است امسال مرمت می‌شوند و در خصوص تأمین اعتبار این طرح‌ها نیز رایزنی‌های لازم در حال انجام است.

گوهری افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف میراث فرهنگی تعیین حریم آثار تاریخی است و در استان نیز 1400 نقطه تاریخی وجود دارد  که نیازمند تعیین حریم می‌باشد اما تاکنون تنها  4 اثر تعیین حریم شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های مختلف و سیاست‌گذاری جدید اداره کل در حوزه گردشگری و شرایط مثبت حاکم بر روابط سیاسی و دیپلماسی ایران با دیگر کشورها در دوران پساتحریم به‌زودی استان سیستان و بلوچستان از ناحیه قرمز گردشگری خارج شده است و شاهد توسعه صنعت گردشگری وافزایش حضور گردشگران خارجی بیش از گذشته در این استان باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار