کد خبر: ۲۵۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 30 June 2016
به گزارش ایرنا مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همچون دیگر آزادیخواهان جهان به ویژه مسلمانان و مردم انقلابی ایران اسلامی با حضور به یادماندنی در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه بزرگ دیگری را رقم خواهند زد.
امروز دشمن شماره یک اسلام و جمهوری اسلامی، رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی است و امت اسلام نیز این مهم را به خوبی درک کرده است و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس نمادی از آزادی خواهی و دفاع مسلمانان از دین مبین اسلام و کشورها و منابع اسلامی است.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز جهانی قدس یکی از دستاوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی است که باید این روز را با شرکت در راهپیمایی گرامی بداریم.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی خاطر نشان کرد: وظیفه شرعی شیعه و سنی است که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.
وی ادامه داد: از تمامی ملت های مسلمان به ویژه کشورهای اسلامی دعوت می شود همچون مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.
وی تصریح کرد: قدس برای ما مسلمانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نمی توانیم نسبت به این روز سرنوشت ساز بی تفاوت باشیم.
وی تاکید کرد: مسلمانان در گوشه و کنار جهان باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند و نگذارند دشمنان در صفوف آنان رخنه کنند. 
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وظیفه هر مسلمانی است تا در راهپیمایی روز قدس که نخستین قبله ما محسوب می شود شرکت کند.
مولوی عبدالصمد کریم زایی گفت: بیش از 6 دهه است که کشور فلسطین توسط رژیم غاصب اسرائیل اشغال شده و جنایات متعددی علیه مردم مظلوم فلسطین مرتکب می شود باید تمام مسلمانان تلاش کنند تا این رژیم کودک کش از بین برود.
وی افزود: حضور آحاد مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس مایه امید مظلومان و اندوه دشمنان می شود.
وی تصریح کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس باعث تقویت روحیه فلسطینی ها می شود و وقتی حمایت معنوی مسلمانان و آزادیخواهان دنیا را مشاهده کنند با پشت گرمی در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و حق خود را از متجاوزان می گیرند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر خاطر نشان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس به منزله زنده نگه داشتن فلسطین و آگاهی بخشی به مردم دنیا از ظلم و جنایات صهیونیست ها علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین است.
مولوی کریم زایی اظهار داشت: تنها راه نجات فلسطین اتحاد مسلمانان جهان است تا ریشه اسرائیل را از این کشور مظلوم بخشکانند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ایرانشهر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس دراین شهرستان نیز امسال نسبت به سالهای قبل با شکوه تر برگزار می شود.
نبی بخش داوودی با اشاره به جنایات صهیونست ها در فلسطین گفت: روز قدس از روزهای مهمی است که افکار عمومی جهان را متوجه ملت مظلوم فلسطین و جنایات رژیم غاصب صهیونیست می کند.
وی راهپیمایی روز جهانی قدس را یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و افزود: حمایت های شیطان بزرگ و مستکبران جهان از رژیم غاصب صهیونیست ضرورت شرکت تمام مسلمانان را در راهپیمایی روز قدس بیشتر از گذشته کرده است.
وی بیان کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس همبستگی، وحدت و انسجام مسلمانان را در حمایت از آرمان های فلسطین اشغالی به جهانیان نشان می دهد.
وی افزود: تمام امکانات برای حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در شهرستان ایرانشهر پیش بینی شده است.
یکی از شهروندان اهل سنت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی و دینی مسلمانان و عامل مهمی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان است.
احمد ریگی اظهار داشت: اهل سنت سیستان و بلوچستان به عنوان مسلمان ایرانی با تبعیت از رهبر معظم انقلاب در کنار برادران شیعه خود در مقابل جنایتکاران ایستاده اند و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را وظیفه اصلی خود می دانند.
وی تصریح کرد: بیت المقدس به عنوان قبله نخست مسلمانان برای همه ما محترم و عزیز است و به یقین هیچ مسلمان واقعی اجازه نمی دهد که استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به این مکان مقدس تجاوز و اهانت کند.
یکی از معتمدان و ریش سفیدان طایفه شه بخش سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز قدس پشتیبانی از ملت فلسطین است و هدف ما ایرانی ها راه انداختن راهپیمایی در جهت حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع این کشور است که هر سال باشکوه تر از گذشته برگزار می شود.
محمد نبی شه بخش خاطر نشان کرد: روز جهانی قدس یکی از عوامل اتحاد و همبستگی مسلمانان است و امت اسلامی از این سلاح قوی در مقابل استکبار و صهیونیست استفاده می کند.
وی ادامه داد: جبهه استکبار و صهیونیست جهانی گروه داعش را در کشورهای اسلامی به وجود آوردند تا مسلمانان از مساله فلسطین غافل شوند اما به برکت نظام جمهوری اسلامی مسلمانان روز به روز متحدتر می شوند که حضور گسترده و پرشور آنان در راهپیمایی روز جهانی قدس نشانی از این اتحاد و همبستگی در مقابل جبهه کفر است.
وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی مشکلات فراوانی را برای کشورهای اسلامی نظیر یمن، سوریه، بحرین و عراق به وجود آورده اند تا بتوانند محور مقاومت را از بین ببرند اما زهی خیال باطل.
وی افزود: استکبار جهانی گروه های تکفیری را در جهت ضربه زدن به اسلام به وجود آورد غافل از اینکه این مصیبت روزی دامن گیر خودشان می شود.
شه بخش اظهار داشت: وظیفه جهان اسلام است تا از فلسطین مظلوم دفاع کنند به همین سبب مردم اهل سنت نیز در کنار برادران شیعه خود در این راهپیمایی بزرگ شرکت و انزجار خود را از رژیم کودک کش اسرائیل اعلام می کنند.
وی بیان کرد: به عربستان سعودی گوشزد می کنیم که دست از حمایت از گروه های تروریستی بردارد و حرمت کعبه را حفظ کند.
یکی از معتمدان و ریش سفیدان طایفه کهرازهی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: روز قدس از جایگاه والایی برخوردار است بنابراین از تمامی براداران اهل سنت درخواست دارم در این روز با حضور پر شور خود از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.
اختر محمد کهرازهی گفت: با توجه به اینکه در روز جهانی قدس مردم روزه دار از برادران دینی خود حمایت می کنند از ثواب و اجر بالایی برخوردار می شوند. 
وی بیان کرد: اتحاد و انسجام ملت های مسلمان با حضور در راهپیمایی قدس به نمایش گذاشته می شود بنابراین همه باید در این راهپیمایی شرکت کنیم.
وی ادامه داد: اهل سنت سیستان و بلوچستان با حمایت کامل و همه جانبه خود از قدس شریف صداقت در حمایت از مسلمانان و مظلومان جهان را به اثبات می رسانند.
یکی از ریش سفیدان و بزرگان طایفه گمشادزهی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روز قدس متعلق به امروز نیست بلکه یادگاری از امام راحل (ره ) است و همه ما مسلمانان وظیفه داریم در این راهپیمایی شرکت کنیم.
محمد حسین گمشادزهی ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل بیش از 60 سال است که به مردم مظلوم فلسطین ظلم می کند و ما مسلمانان نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.
وی خاطر نشان کرد: وظیفه ریش سفیدان و معتمدان اهل سنت سیستان و بلوچستان است تا مردم را در این راهیپمایی دعوت کنند.
وی تصریح کرد: مسلمانان جهان وظیفه دارند با یکدیگر مهربان باشند و اتحاد خودشان را حفظ کنند تا استکبار جهانی جرات نکند به مرزهای اسلامی نزدیک شود.
وی افزود: نقطه اشتراک اهل سنت و تشیع قدس است و باید در این روز نماد وحدت مسلمانان به نمایش گذاشته شود.
راهپیمایی روزجهانی قدس در 50 نقطه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار