کد خبر: ۲۵۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲ 02 July 2016
محمدکریم کردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود 700 نفر از مددجویان ایرانشهر تحت حمایت این انجمن قرار دارند که خانواده آنان از کمک های مختلف نقدی، سبد کالا، شهریه دانشجویی، درمان و تحصیل انجمن بهره مند می شوند.
وی افزود: اولویت اصلی این انجمن حمایت از زندانیان و رسیدگی به امور خانواده های آنان است به طوری که کمک ها در قالب خدمات معنوی و مادی ارائه می شود.
وی خدمات معنوی این انجمن را برگزاری دوره های آموزشی، ارائه مشاوره های فردی وگروهی و توانمند سازی و خودکفا کردن خانواده ها برشمرد و اظهار داشت: خدمات مالی نیز در قالب پرداخت کمک هزینه های بهداشتی و درمانی، تحصیلی، اجاره بها مسکن و توزیع سبد کالا است.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ایرانشهر با اشاره به اینکه حساب خانواده از فرد زندانی جداست، گفت: آنان تقصیر و گناهی ندارند اگرچه سرپرست خانواده بواسطه جرم به زندان محکوم شده اما نباید خانواده آنان دچار مشکل شوند.
وی از خیران خواست تا انجمن را در ارائه خدمات مطلوب تر کمک کنند.
رئیس اداره زندان ایرانشهر هم با اشاره به نقش انجمن حمایت از زندانیان در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: کنترل رفتار و آسیب زدایی یا کاهش آسیب های خانواده زندانی از برنامه های انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان است.
بیژن سرابندی افزود: انجمن حمایت از زندانیان ایرانشهر ضمن کمک های مادی و معنوی توانسته در یک سال گذشته زمینه تحصیل 17 نفر از فرزندان مددجویانی که بازمانده از تحصیل بودند را فراهم کند.
وی گفت: این انجمن نقش محوری در جذب کمک های خیران و توزیع این کمک ها به صورت آبرومندانه در بین خانواده مددجویان زندان دارد.
ایرانشهر در 345 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار