کد خبر: ۲۵۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 13 July 2016
منصور ملاشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای راهداری به همراه 25 دستگاه ماشین آلات سنگین و 10 خودروی سبک راهداری آماده ارائه خدمات به مسافران در جاده های شمال سیستان و بلوچستان هستند.
وی گفت: هم اینک تمامی جاده های ارتباطی سیستان باز و تردد با احتیاط در حال انجام است.
وی از رانندگانی که قصد تردد در جاده های ارتباطی شمال سیستان و بلوچستان را دارند خواست به دلیل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در منطقه با چراغ های روشن از منتهای الیه سمت راست جاده ها حرکت کنند.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از اجرای طرح تابستانه راهداری از 15 تیر تا 2 مهر در استان خبر داد و افزود: 460 نیروی راهداری در قالب 17 اکیپ سیار و 15 اکیپ ثابت در این مدت آماده خدمات رسانی به هموطنان هستند.
استان سیستان و بلوچستان به عنوان پهناور ترین استان و به سبب گستردگی و طولانی بودن راههای ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در شمال و جنوب استان است. 
اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان مستقر در زاهدان با زیر پوشش قرار دادن شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب سوران خدمات لازم را به هموطنان ارائه می کند. 
همچنین اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان مستقر در ایرانشهر راههای ارتباطی شهرستانهای ایرانشهر، نیکشهر، سرباز، قصرقند، فنوج، دلگان، کنارک و چابهار را زیر پوشش دارد. 
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم اینک میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان 35 برابر حد مجاز و بیش از 10 برابر حد بحرانی رسید. 
علی ملاشاهی حد مجاز ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: هم اینک غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان پنج هزار و 335 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است. 
رضا اربابی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به علت وزش باد و بروز پدیده ی گرد و غبار و آلودگی هوا تا چندین برابر حد بحرانی و استاندارد در شهرستانهای شمالی استان (سیستان) ادارات و سازمان های دولتی این منطقه امروز تعطیل شد.
بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند. 
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار