کد خبر: ۲۶۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 21 July 2016

به گزارش ایرنا، ریاست طرف ایرانی را در این نشست «نادر میرشکار» رئیس سازمان صنعت و معدن استان سیستان و بلوچستان و ریاست طرف پاکستانی را «دکتر جدون» رئیس گمرک کویته برعهده داشت.
دراین یادداشت تفاهم، همکاری برای تسهیل بازرگانی بین طرفین، تمهیدات لازم برای حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی مورد تاکید قرار گرفته است.
همچنین، کاهش موانع موجود در همکاری های گمرکی، توسعه فعالیت بازارچه ها ی مرزی ، تلاش درجهت گسترش مراودات بانکی ، افزایش سرمایه گذاری مشترک در ایالت بلوچستان و بویژه درمناطق مرزی، برگزاری نمایشگاه اختصاصی در کویته و زاهدان و تشکیل کمیته مشترک اتاق بازرگانی دو استان همجوار از دیگر محورهای این یادداشت تفاهم است.
اگرچه این یادداشت تفاهم بین دو استان همجوار امضا شده است ولی منافع و مزایای آن شامل حال همه تجار در سطح کشور دو کشور می شود و موجبات افزایش حجم تجارت فیمابین را فراهم می کند.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر فروردین ماه سال جاری به اسلام آباد، سقف 5 میلیارد دلار را برای افزایش حجم تجارت میان ایران و پاکستان مورد تاکید قرار داد و این یادداشت تفاهم، حاصل بخشی از تلاش ها برای کمک به تحقق افزایش حجم تجارت میان دو کشور همسایه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار