کد خبر: ۲۶۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 23 July 2016

جهانبخش جعفری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای این تعداد با احتساب خانواده آنان جمعیتی بالغ بر 40 تا 50 هزار نفر را شامل می شود که این خود انقلابی در بحث ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان است.
وی گفت: ساخت شهرک پتروشیمی مکران در زمینی به مساحت هزار و 200 هکتار در 20 کیلومتری محدوده منطقه آزاد چابهار آغاز شده است.
وی ادامه داد: 14 میلیارد دلار بخش خصوصی برای ساخت این پتروشیمی سرمایه گذاری کرده و پیش بینی می شود تا در بازه زمانی 10 ساله تمامی فازهای آن به بهره برداری برسد.
مدیر سایت شرکت توسعه نگین مکران افزود: 18 واحد بالادستی و میان دستی و بیش از 30 واحد پایین دستی در شهرک پتروشیمی مکران احداث می شود.
جعفری نزدیکی به بازارهای هدف و دسترسی مستقیم به اقیانوس هند را از مزیت های مهم ساخت پتروشیمی در چابهار ذکر کرد.
وی گفت: شهرک پتروشیمی مکران شامل طرح های اوره آمونیاک، متانول، mtp، انواع الفین، کریستال ملامین، آروماتیک، meg و متانول آمونیاک است.
وی تصرح کرد: ظرفیت تولیدی این مجتمع 23 میلیون تن در سال است که بیش از 20میلیون تن آن صادرات و بقیه در داخل کشور و خوراک صنایع پایین دستی پتروشیمی در این منطقه خواهد شد.
مدیر سایت شرکت توسعه نگین مکران با بیان اینکه سالانه 12 میلیارد دلار ارزش صاداتی محصولات پتروشیمی است، افزود: گاز طبیعی مورد نیاز از طریق خط لوله هفتم سراسری گاز از ایرانشهر تامین خواهد شد.
چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در جنوبی ترین منطقه مکرانِ بلوچستان تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار