قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری استان یزد، تعداد دست اندرکاران هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن در این استان را 500 نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۲۶۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 24 July 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدحمید فخرالدین در نشستی افزود: هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395، از 3 تا 24 مهرماه بصورت اینترنتی و از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
وی افزود: در کل کشور حدود 35 هزار نفر در رده های اجرایی و ستادی کار برگزاری سرشماری را بر عهده دارند که این میزان در استان یزد حدود 500 نفر است.
قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان یزد اظهار کرد: مقدمات تشکیل ستاد هماهنگی استان فراهم شده و بزودی نخستین جلسه ستاد هماهنگی اجرای سرشماری 1395 استان یزد به ریاست استاندار برگزار خواهد شد.
فخرالدین اضافه کرد: پیرو تشکیل نخستین جلسه ستاد سرشماری کشور با حضور روسا و معاونان آمار و اطلاعات سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استانها در مرکز آمار، تشکیل ستاد استانی در دستور کار قرار گرفته تا پس از آن و با ابلاغ مصوبات، کار برای این طرح بزرگ و ملی آغاز شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر مسئولان سازمان مدیریت، نماینده ستاد سرشماری کشور، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل صداوسیما، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و مدیرعامل مخابرات، مدیرکل پست نیز در ستاد عضویت دارند.
وی افزود: همزمان با ستاد استان، ستاد شهرستان ها به ریاست فرمانداران شکل خواهد گرفت و امور سرشماری در 10 شهرستان استان مدیریت خواهد شد.
هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس مسکن، همزمان با سراسر کشور برای نخستین بار به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود.
بخشی از هشتمین سرشماری نفوس و مسکن امسال از طریق اینترنت و بخش دیگری از طریق مراجعه مستقیم انجام خواهد شد.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی در سال 84، هر پنج سال در ایران برگزار می شود .
از سال 1335 تا 1385 سرشماری عمومی نفوس و مسکن در ایران به موجب قانون هر 10سال یک بار اجرا می شد.
نخستین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1335 انجام شد، در سال 1386براساس مصوبه هیات وزیران فاصله زمانی اجرای سرشماری های عمومی نفوس و مسکن از 10 سال به پنج سال کاهش یافت.
هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در روزهای دوم تا بیست و دوم آبان سال 1390 با بسیج حدود 114 هزار نفر مامور آمارگیر و نیروهای ستادی و پشتیبانی آموزش دیده در 31 استان، یک هزار و 139 شهر و 96 هزار و 549 آبادی کشور انجام شد.
در سرشماری آبان ماه 1390 با احتساب جمعیت شهرستان طبس و 11شهرستان ، یک میلیون و 74هزار و 428نفر شامل 82.79درصد جمعیت شهری و 17.21درصد جمعیت روستایی و ساختار جنسیتی 106مرد نسبت به 100زن در این استان ساکن هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار