کد خبر: ۲۶۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵ 24 July 2016
به گزارش ایرنا محمدجهانتیغی روز یکشنبه در جمع نمازگزاران زاهدانی اظهار داشت: شورای هماهنگی آموزش های مهارتی در راستای بهره برداری مناسب از تسهیلات، منابع اعتباری و حمایت از مشاغل بازار محور در استان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: مشاغل بازار محور مهارت هایی است که در مدت زمان کوتاه فرا گرفته می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: تولیدات مشاغل بازار محور شامل فرآوری میوه های خشک، اسانس گیری گیاهان دارویی، تولید کفش چرم، پرورش جوجه یک روزه بومی، صافکاری و تعمیر خودرو و تعمیر و نگهداری آسانسور جزو مهمترین این رشته هاست که در مراکز آموزش فنی حرفه ای استان ارایه می شود.
جهانتیغی خاطر نشان کرد: ارائه آموزش به 40 هزار نفر در غالب طرح های اقتصاد مقاومتی با بسته های آموزشی تکمیلی و مشاغل بازار محور برای سالجاری در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: این آموزش ها برای یاد دهی مهارت های متناسب با طرح های توسعه استان شامل پتروشیمی، گاز، راه آهن و همچنین فراگیری آموزش های بازار محور در مناطق روستایی و حاشیه شهرهای زاهدان، چابهار، زابل، ایرانشهر و سراوان است.
وی با اشاره به تعامل مثبت فنی و حرفه ای با دانشگاه ها گفت: با هدف توانمند سازی مهارتی قشر دانشجو، مرکز آموزشی در کنار دانشگاه سیستان و بلوچستان راه اندازی شده که ضمن همکاری های مثبت با دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور و واحدهای علمی کاربردی بتواند خدمات مهارتی را برای افراد داشته باشد.
وی با اشاره به برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در راستای توانمندسازی زنان گفت: بیش از هزار و 560 نفر از زنان ساکن در مناطق حاشیه شهرهای استان آموزش های مهارتی را فرا گرفتند که این مهم در راستای برنامه های فنی و حرفه ای برای توانمند سازی زنان آسیب دیده اجتماعی و سکونت گاه های غیر رسمی حاشیه شهرهاست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار