کد خبر: ۲۶۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 26 July 2016
مرتضی فرجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به استمرار بارش های مونسونی و افزایش شدت رطوبت در نواحی جنوبی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان احتمال وقوع تندباد شدید و رگبار باران و رعد و برق در این نواحی از بعد از ظهر امروز تا اوایل هفته آینده وجود دارد.
وی ادامه داد: فعالیت اصلی سامانه بارشی در شهرستان های سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، راسک، سرباز، قصرقند، مهرستان و خاش و توابع آنهاست.
وی تصریح کرد: رگبار کوتاه مدت و با شدت زیاد به صورت موضعی در سطح کوچکی می بارد که تحت تاثیر آن وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر، تخریب جاده و راه عشایری و روستایی محتمل است.
سیستان و بلوچستان به ویژه مناطق جنوبی آن همواره 2 پدیده مونسون در تابستان و آب و هوای مدیترانه ای و سیستم کم فشار سودان را در زمستان تجربه می کنند.
پدیده مونسون در تابستان بر روی اقیانوس آرام تشکیل شده که به دنبال آن شاهد بارش های شدید بر روی دریا در هندوستان و پاکستان هستیم که اثرات آن استان سیستان و بلوچستان را فرا می گیرد.
این پدیده با ویژگی بارز ریزش های رگباری و سنگین در مدت زمان کوتاه در تابستان معمولا در شهرستان های جنوبی سیستان و بلوچستان به ویژه چابهار، نیکشهر و ایرانشهر را تحت تاثیر قرار می دهد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امروز افزایش دما در شهرهای شمالی و نواحی مرکزی استان محسوس است.
فرجی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با 24 درجه سانتیگراد مربوط به خاش و حداکثر دما با 47 درجه مربوط به شهرستان زابل و زهک در شمال استان بوده است.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار