کد خبر: ۲۶۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 27 July 2016

حسین بشیری گیوی

روز 4 مرداد که روز استقرار سلسله صفویه و روز اردبیل نامگذاری شده است در تالار شیخ عطار مجموعه فدک همایش روز اردبیل برگزار شد.

در این همایش شهروندان فرهیخته و فخیم اردبیل که از تمامی اقشار در همایش شرکت کرده بودند اتفاقی نادر افتاد و باز شهروندان کنشی را به نمایش گذاشتند که همه تحلیلگران و مسئولین استان را بر آن داشت که درباره تصمیمات و سیاست های خود تجدید نظر کنند و با توجه به سلایق و خواسته های شهروندان عمل نمایند. 

موقعی که مجری برنامه از شخصیت ها و مسئولین استان تشکر و قدردانی می نمود حضار وی را تشویق می کردند ولی وقتی نام شهردار لطف الهیان را به زبان آورد شهروندان فهیم اردبیل با تشویق ممتد و معنی دار پیامی نوین به شورای شهر اردبیل داد.

 در این تشویق که تقریبا 3 دقیقه طول کشید شهروندان بر استیضاح شورا مهر ابطال شد زدند و حکم شهردار لطف اللهیان را امضا نمودند. کنش نوین شهروندان در نوع خود بی بدیل و منحصر به فرد است.

حال تحلیلگران و روزنامه نگاران بدانند که در اردبیل شهروند زندگی می کند نه شهرنشین. این حرکت و کنش شهروندان اولین پیام برای اعضای شورای شهر اردبیل می باشد که هر چه زودتر شهردار لطف الهیان را به صندلی شهر شهروندمدار اردبیل باز گردانند چرا که خواست شهروندان است.

ولی اگر در مقابل خواسته های شهروندان بمانند مطمئن باشند که هر 9 نفر در انتخابات سال بعد در رقابت انتخاباتی بازنده خواهند شد و 4 نماینده شورا که از شهردار لطف الهیان حمایت کرده اند در روند تشویق های شهروندان قرار خواهند گرفت.

آری تا به این روز من درباره مسائل شورا و شهردار جمله ای ننوشته بودم ولی کنش نوینی که شهروندان در تالار شیخ عطار از خود به نمایش گذاشتند مسئولیت یافتم تا تحلیلی بنویسم. در هر روی برای اولین بار در روز اردبیل شهروندان کنش نوین و معنی داری انجام دادند همچنانکه در 7 اسفند آغاز پایان رادیکالیسم سیاسی را اعلام نمودند در انتخابات شوراهای سال بعد نیز قطعا درس ماندگاری به انحصارگرایان خواهند داد.

امروز شهروندان مشروعیت مدنی و سیاسی بر شهردار لطف اللهیان دادند لذا بر همگان واجب است که بر نظر امام جمعه محبوب اردبیل ،استاندار دانشمند اردبیل و نظر تعیین کننده شهروندان تمکین کنند و همچنانکه شهرواندان حکم شهردار لطف اللهیان را امضا نمودند شورا نیز بر این امر تمکین کند وگرنه سال بعد جواب خود را خواهند گرفت.

باز در پایان کنش نوین شهروندان اردبیل را ارج می نهم و امیدوارم همگان از پیام کنش نوین درس ماندگار دریافت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار