کد خبر: ۲۶۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ 28 July 2016
به گزارش ایرنا نبی بخش داوودی روز پنجشنبه در نشست ستاد حوادث غیرمترقبه ایرانشهر با بیان اینکه اعضای این ستاد در آماده باش کامل قرار دارند، اظهار داشت: حضور به موقع امدادگران درصحنه سبب شده تا شب گذشته در زمان طغیان رودخانه از بروز خسارت های جانی جلوگیری شود.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی به مردم در خصوص سیلاب در ایرانشهر گفت: بر اساس اعلام هواشناسی این وضعیت همچنان در این شهرستان ادامه دارد که انتظار می رود مردم تا اطلاع ثانوی از تردد در حاشیه و مسیرهای رودخانه جدا خودداری کنند.
فرماندار ایرانشهر بیان کرد: پراکندگی منطقه و محدود بودن امکانات می طلبد مردم همکاری با نیروهای امدادی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
داوودی گفت: بر اثر طوفان و باران های سیل آسا خسارتهایی به بخش کشاورزی، راه و برق ایرانشهر وارد شده است که کارشناسان در حال برآورد خسارتها هستند.
وی از عشایر و دامداران نیز خواست تا از نگه داشتن دام های خود در مسیل های رودخانه ها خودداری کنند.
وی اظهار داشت: تمام امکانات شهرستان برای مقابله با هرگونه حادثه ای بسیج شده و در آمادگی کامل قرار دارند.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، استمرار فعالیت سامانه بارشی مونسون تا اواسط هفته آینده سبب وقوع طوفان، رگبار باران و رعد و برق از سواحل تا ارتفاعات مرکزی استان می شود.
بر اساس این گزارش، فعالیت سامانه بارش زا در شهرستان های سراوان، سیب سوران، ایرانشهر، بزمان، راسک، سرباز، قصرقند، مهرستان، نیکشهر، کارواندر، ایرندگان خاش و توابع آنها تا شنبه از وسعت و شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
بر اساس این اخطاریه، رگبارهای کوتاه مدت ولی با شدت زیاد که به صورت موضعی بر سطح حوضه های آبریز کوچک می بارد، در بسیاری از مواقع سبب طغیانهای خیلی تند و سریع در رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر، سیلاب و در پی آن تخریب جاده ها و راه های عشایری و روستایی می شود.
در این گزارش آمده است، رعد و برق، صاعقه و تندبادهای شدید موقتی به ویژه در بعد از ظهر و شب که منجر به بروز خسارت در حوزه زیر ساخت ها و تاسیسات برقی و تلفات جانی می شود؛ محتمل است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار