کد خبر: ۲۶۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 31 July 2016
رضا آزادمنش حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای شمال سیستان و بلوچستان در این مدت به 358میکرو گرم بر متر مکعب برابر با بیش از 2 برابر حد مجاز گزارش شد.
وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در ادامه بادهای 120 روزه از فردا در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان افزوده خواهد شد به طوری که در نقاط مستعد طوفان گرد و خاک نیز رخ خواهد داد.
بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین فعالیت سامانه بارشی مونسون که ناپایداری جوی با رگبار باران و رعد و برق به همراه دارد از سوم مرداد از سمت جنوب تا نواحی مرکزی استان را فرا گرفته بود تا امروز تداوم دارد.
وی افزود: بیشترین بارندگی ها در این مدت به ترتیب شهرستان های مهرستان با 58 میلی متر، نیلگان خاش با 51 میلی متر و بهشت آباد بمپور با 49 میلی متر اختصاص دارد.
وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با 25 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 46 درجه مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار