کد خبر: ۲۶۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 31 July 2016
رضا اربابی گفت بروز ناپایداری های جوی ناشی از پدیده مونسون از سوم مرداد جاری تاکنون سبب وارد آمدن خسارت به بخش های کشاورزی، راههای روستایی، پل ها، معابر شهری، شبکه های برق، واحدهای مسکونی و غیره برخی شهرستانهای جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه ایرانشهر، مهرستان و خاش شده است.
وی ادامه داد: بیشترین بارندگی های این مدت در ایرندگان خاش 73 میلی متر، مهرستان 58 میلی متر، نیلگان خاش 51 میلی متر و بهشت آباد بمپور 49 میلی متر باریده است.
وی تصریح کرد: جاده های ایرانشهر- خیرآباد، ایرانشهر- مهرستان و مهرستان- سرباز چندین بار به علت شدت بارندگی ها و طغیان رودخانه های فصلی مسدود که با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شده است.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نجات 29 نفر از شهروندان ایرانشهری در مسیر رودخانه های دامن، ابتر و خیرآباد و همچنین اعضای یک خانواده چهار نفره در این شهرستان از جمله اقدامات نیروهای امدادی در این مدت بوده است.
اربابی افزود: همچنین در این مدت سه نفر از شهروندان ایرانشهری به دلیل عدم توجه به هشدارها و شنا کردن در آب های پشت سد غرق شده و جانشان را از دست دادند.
وی گفت: خسارات وارده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: فعالیت سامانه بارشی مونسون که سبب ناپایداری جوی با رگبار باران و رعد و برق شده از سوم مرداد از سمت جنوب تا نواحی مرکزی استان را فرا گرفته و تا امروز تداوم دارد.
رضا آزادمنش اظهار داشت: بیشترین بارندگی ها در این مدت به ترتیب در شهرستان های ایرندگان خاش با 73 میلی متر، مهرستان با 58 میلی متر، نیلگان خاش با 51 میلی متر و بهشت آباد بمپور با 49 میلی متر باریده است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره ایران اسلامی) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و دمای زیاد هوا، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی همواره وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار