معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان:
به گفته کارشناسان حوزه امنیت، استان سیستان و بلوچستان در قیاس با بسیاری از استان‌های دیگر از شاخص‌های امنیتی مناسبی برخوردار است. موضوعی که بعضا در اذهان سیستان و بلوچستان را ناامن جلوه می‌دهد، حساسیت بالای اخبار این استان...
کد خبر: ۲۷۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ 03 August 2016
به گفته کارشناسان حوزه امنیت، استان سیستان و بلوچستان در قیاس با بسیاری از استان‌های دیگر از شاخص‌های امنیتی مناسبی برخوردار است. موضوعی که بعضا در اذهان سیستان و بلوچستان را ناامن جلوه می‌دهد، حساسیت بالای اخبار این استان است. موقعیت جغرافیایی این استان و همسایگی با کشورهایی که به دلایل زیادی مثل جنگ داخلی، کشت و تولید مواد مخدر، عدم کنترل قاطع مرزها و نیز برخی تحرکات تروریستی و حضور باندهای بعضا خشن قاچاق مواد مخدر به همراه بی مهری‌هایی که خصوصا در تولیدات سینمایی و رسانه ملی صورت گرفته، سبب تصورات نادرست از امنیت استان شده است. نمونه اخیر آن شایعه شهادت سربازی از رامسر در این استان بوده است که یکی از موضوعات مورد بحث معاون امنیتی انتظامی سیستان و بلوچستان در جلسه دیشب با خبرنگاران استان بود.
علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه بیان داشت در چند روز گذشته تنها یک سرباز وظیفه اهل گناباد هنگام نگهبانی در پست ایست بازرسی بخش بمپور ایرانشهر از سوی راننده یک دستگاه خودرو حمل قاچاق به شهادت رسید.
این مقام امنیتی استان افزود سرباز وظیفه مذکور در حال انجام نگهبانی و استقرار در پست ایست و بازرسی بوده که راننده یک دستگاه خودرو پژو 405 بدون توجه به اخطار پلیس برای کاهش سرعت ، با همان سرعت اولیه وارد پست ایست و بازرسی می‌شود و با سرباز وظیفه برخورد نموده و سپس متواری شده است که پس از انتقال پیکر مجروح وی به بیمارستان، بر اثر خونریزی و شدت جراحات وارده به شهادت رسید.
میرشکاری افزود راننده متواری 24 ساعت پس از این حادثه دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.
وی همچنین بیان داشت تاکنون گزارشی دال بر شهادت سربازی از رامسر واصل نشده و بالطبع شایعه منتشره تکذیب می‌شود.
وی در ادامه تشریح نمود که استان سیستان و بلوچستان در سال 94 بهترین شاخص های امنیتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را داشته است.
وی با اشاره به موضوعات امنیتی استان، اتباع خارجی، فعالیت های مقتدرانه اعضای شورای تامین بیان داشت تهیه طرح جامع امنیت پایدار، رصد تمامی ناهنجاری‌های اجتماعی و اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه امنیت از جمله اقدامات انجام شده در استان است.
در این نشست خبری، مدیران حوزه امنیتی انتظامی از جمله مدیر کل اتباع و مهاجران خارجی، سرپرست اداره کل امنیتی انتظامی، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کارشناسان حوزه یادشده شرکت داشتند.
شایان ذکر است سرهنگ عزیزالله قربانی فرمانده انتظامی رامسر سه‌شنبه گذشته در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار نموده بود: یک سرباز اهل روستای کتالم رامسر در سیستان و بلوچستان در درگیری با اشرار به شهادت رسیده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Japan
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
آفریــــــــن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار