کد خبر: ۲۷۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 09 August 2016

استاندار سیستان و بلوچستان بر جذب سرمایه گذاران به استان برای سرمایه‌گذاری تاکید کرد .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی ادامه داد: حمایت از قشر سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، تولیدکنندگان می‌تواند نقش بسزایی در امر توسعه همه جانبه داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان اقتصاد پویا را عامل مهم رسیدن به امنیت دانست و اذعان داشت: عدم ماندگاری افراد سرمایه گذار در منطقه و طرد سرمایه‌گذاران از مشکلات جدی استان محسوب می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به مطالعه 86 هزار کیلومتر مربع اکتشاف معادن استان ، خواستار راه اندازی صنایع مرتبط به معدن برای ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان شد.

علی اوسط هاشمی افزود: با توجه به فعالیتهای انجام شده در استان در زمینه اکتشاف معادن، گاز رسانی و توسعه بنادر، استان در حال قبول نقش ملی و منطقه ای است و به سمت صنعتی شدن پیش می رود.

وی تصریح کرد: معرفی استان در سال 96 به عنوان مقصد گردشگری یکی از امتیازات خوب استان است که این طرح با جذب گردشگران می‌تواند نقش مهمی را در توسعه استان ایفا کند و لازم است در این خصوص افق یکساله و 5 ساله ترسیم شود و برنامه‌‌ریزی‌های لازم برای تحقق آن در این بازه زمانی صورت پذیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه فرهنگ گردشگری باید در بستر خانواده نهادینه شود افزود: در این خصوص باید افقی را در سطح استانی، ملی و در نهایت در بخش بین‌الملل ترسیم کنیم تا به شرایط ایده‌آل مدنظر در توسعه استان دست یابیم

وی گفت: تنوع ظرفیت ها در استان سیستان و بلوچستان از شاخصه های بارز این استان است که با محوریت قراردادن بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توان به اشتغال زایی، امنیت و توسعه پایدار کمک کرد.

هاشمی بیان کرد: در شرایط کنونی، استان سیستان و بلوچستان آرمانی ترین شرایط امنیتی را داراست و این فرصت طلایی ترین زمان برای کشاندن منطقه در مسیر توسعه کشور است.

وی افزود ، محور توسعه مردم هستند و شرط توسعه مردمداری و مردم باوری است، در بدترین و سخترین شرایط مردم بهترین همراهان هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار