امام جمعه زابل در آیین تجلیل از فعالان عرصه رسانه و خبر این شهرستان به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران به عنوان حنجره رسا و چشم بینای جامعه تمام مشکلات مردم را در ابعاد مختلف بیان و منعکس کنند.
کد خبر: ۲۷۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ 10 August 2016

امام جمعه زابل از کم کاری برخی رسانه ها در منطقه گلایه کرد و گفت: شور و نشاط رسانه ها در این منطقه نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده که باید این غفلت کنار گذاشته و مطالبات به حق مردم مطرح شود.
وی اظهار داشت: خبرنگاران در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین کشور اخبار و گزارشات منطقه را به جامعه منعکس کنند و چنانچه در این زمینه هر گونه مشکلی به وجود آمد امام جمعه زابل با تمام توان از آنان حمایت می کند.
حجت الاسلام کیخا بر تکرار مطالبات مردم از طریق رسانه تاکید کرد و گفت: تکرار این مطالبات تبدیل به گفتمان می شود.
وی افزود: با حضور جوانان فعال و پویا در عرصه رسانه، منطقه سیستان از حاشیه امن خبری خارج شده است به طوری که خبرنگاران با همدلی و همزبانی مطالبات مردم را پیگیری کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل نیز گفت: زمانی در جامعه شایعه به وجود می آید که در آن جامعه خلاء خبری و خبرنگار وجود داشته باشد در حالی که امروز با حضور خبرنگاران فعال در شهرستان جایگاه شایعه کمرنگ شده است.
عباس باقری افزود: مسئولیت شناسی، هوشمندی، تجربه و اخلاص در کار رسانه ای از جمله ویژگی های یک خبرنگار است به طوری که هر چه جامعه رسانه پاک نهاد تر گام بردارد مردم به آن اعتماد بیشتری می کنند.
به گزارش ایرنا در این نشست خبرنگاران فعال حوزه زابل با بیان دغدغه های کاری خود خواستار رفع آنها شدند.
ایجاد دفتر نمایندگی خانه مطبوعات، امنیت شغلی، اختصاص امکانات از قبیل دوربین و ماسک های ویژه بدلیل حضور خبرنگاران در مناطق چند برابر حد بحران سیستان در هنگام طوفان از جمله در خواست های خبرنگاران زابل بود.
خبرنگاران فعال شهرستان زابل در این آیین تجلیل شدند.
7317/6081

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار