کد خبر: ۲۷۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ 13 August 2016
حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های نماز جمعه این هفته زابل با بیان این که اگر مناطق آزاد برای کشور موفقیتی نداشته بدلیل سو مدیریت بوده است افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی در سیستان از شکنندگی بیشتر منطقه جلوگیری می کند.
وی با تاکید بر پیگیری حق آبه هامون از رودخانه هیرمند اظهار داشت: وزارت امور خارجه برای دریافت حق آبه هیرمند ورود جدی داشته باشد و برای دریافت آن وارد عمل شود.
امام جمعه زابل جوانان منطقه را به ایجاد ابتکار در اشتغال دعوت کرد و گفت: جوانان با بهره گیری از داشته ها و سرمایه های خود مشکلات موجود منطقه را به فرصت تبدیل کرده و ضمن حرکت در مسیر تولید و توسعه منطقه به ایجاد اشتغال کمک کنند.
وی افزود: سرمایه گذاران بومی که در دیگر نقاط دنیا سرمایه گذاری کرده اند انتظار است بخشی از سرمایه خود را در سرزمین اجدادی خویش سرمایه گذاری و به مردم و توسعه و پیشرفت منطقه کمک کنند.
حجت الاسلام کیخا با تقدیر از تلاش مسئولان از آنان خواست بیش از پیش به این به منطقه و دردها و مشکلات مردم توجه کنند.
وی با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) با پذیرفتن ولیعهدی مامون تهدید را به فرصت تبدیل کردند.
امام جمعه زابل ادامه داد: در مدتی که امام رضا(ع) در خراسان حضور داشتند تمام نقشه های مامون را نقش بر آب کردند به همین سبب مامون ایشان را به شهادت رساند.
وی با اشاره به کوتادی 28 مرداد 1332 اظهار داشت: مصدق که با حمایت آیت الله کاشانی و حضور به موقع مردم، نخست وزیر ایران شد و شاه را تضعیف کرد بدلیل تکیه بر آمریکا با کودتای 28 مرداد رو به رو شد.
حجت الاسلام کیخا تصریح کرد: ماهیت خون آشام آمریکا در عراق و دیگر کشورها با کودک کشی و سوزاندن مردم بی گناه برای همه واضح و روشن شد.
وی افزود: برجام و انجام تعهدات از سوی ایران به دنیا ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره و گفت وگو است اما آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار