این خط‌آهن به طول ۱۵۲ کیلومتر تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب و تسهیل کننده مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپا است.
کد خبر: ۲۸۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 20 August 2016

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در پاسخ به تمایل و اشتیاق کره‌ای‌ها در خصوص مشارکت در احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر تفاهم‌نامه تامین مالی و اجرای این پروژه با کشور هند به امضا رسیده است و پیشنهاد مالی - فنی پروژه باید تا اوایل مهرماه به تصویب مراجع ذیصلاح در ایران برسد.

در آستانه برگزاری کنفرانس جهانی همکاری‌های زیرساخت به میزبانی کره جنوبی ، هیاتی از این کشور به منظور مشارکت در احداث پروژه‌های ریلی و آزادراهی ایران با معاون وزیر راه و شهرسازی دیدار کردند و علی نورزاد ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های حمل‌ونقل به ویژه حوزه ریلی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های کلیدی در ایران پسابرجام توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و ایجاد فضای اقتصادی قابل اطمینانی برای مشارکت سرمایه‌گذاران در پروژه‌ها است.  

 وی افزود: شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی بسیار علاقمند و مشتاق است تا این سرمایه‌گذاران وارد بازار ایران شوند و از سود این فرصت‌های سرمایه‌گذاری  بهره‌مند شوند؛ چرا که ایران به عنوان کشوری استراتژیک به عنوان چهارراه منطقه می‌تواند شمال و جنوب و غرب و شرق را پیوند داده و نقطه اتصال کریدورهای بین المللی باشد.

نورزاد راه‌آهن رشت- آستارا را یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزشمند در ایران معرفی و اظهار داشت: این خط‌آهن به طول ۱۵۲ کیلومتر تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب و تسهیل کننده مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به تمایل و اشتیاق کره‌ای‌ها در خصوص مشارکت در احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان اعلام کرد: در حال حاضر تفاهم‌نامه تامین مالی و اجرای این پروژه با کشور هند به امضا رسیده است و طرف هندی موظف است تا اوایل مهرماه اسناد مهندسی برای ارایه پیشنهاد مالی - فنی پروژه را به تصویب مراجع ذیصلاح در ایران برساند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تمایل به همکاری در این پروژه می‌توانند با تاسیس یک شرکت مشترک با  کشور هند و توافق با آنها این پروژه را به صورت مشترک به انجام رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار